Rengøring af fjernbetjening

Hejsa,

jeg har arvet en fjernbetjening, som på enkelte knapper ikke virker så godt. Jeg har åbnet den, og kan konstatere, at den består af to dele: en gummimåtte og en printplade.

På begge dele er der i den ende, hvor knapperne giver problemer, en anelse væske. Det minder mig lidt om nogle dråber madolie, der er fordelt, men er jo nok noget andet.

Nu vil jeg gerne rengøre delene, i håb om at få knapperne til at virke igen. Men hvilket middel kan jeg bruge til det -- uden at skade?

Tak, Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

"Anders Melchiorsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dylle.kalibalik.dk...

Lunkent vand og opvaskemiddel samt blød børste, og dernæst sørge for at det er fuldkommen tørt inden samling. Ja, det lyder som en and, jeg har selv protesteret voldsomt første gang rådet kom op her, men efter rent faktisk at ha' prøvet det er jeg blevet "omvendt" :-) ( Forøvrigt kunne det lyde til at batteriet har lækket, denne "madolie", sidder den i samme ende som batteriet ?)

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe [7000]

alm. sulfovand, skyl af i rent vand. sørg for at den er godt tør inden den samles og får spænding.

--
Calle.
Reply to

Hej!

Ebbe [7000] wrote: ...

Nemlig :-)

Tja, jeg har også set det ofte og jeg tror bestemt det er resterne af div. sodavand og andre ting fra sofabordet :o) Uanset hvad skal det bare fjernes via ovenstående opskrift og man burde være kørende igen.

Og man skal passe på når man skiller fjernbetjeningen, så dens 'plasticlåse' ikke ødelægges. Ellers kan den ikke samles ordentligt igen.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
Reply to

Kim Voss Schrader skrev:

Okay, jeg vil gøre forsøget. Tak for hjælpen!

Vand var egentlig også mit første bud, men jeg mente at have hørt noget om at man kunne ødelægge noget kul, så fjernbetjeningen gik helt i stykker.

[...]

Da jeg har arvet fjernbetjeningen, ved jeg ikke hvad det er, men jeg tror at Kim har ret i at det er kommet ind ovenfra. Det er godt nok i samme ende som batterierne, men kun på oversiden af printet.

Grunden til at jeg kalder det madolie og ikke sodavand er, at det ikke ser ud til at være tørret ind.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.
Reply to
Anders Melchiorsen

Opfølgning på min egen besked den 28-Aug-05:

Som enstemmigt foreslået, vaskede jeg delene i vand med lidt opvaskemiddel, og lod det tørre et døgns tid. Fjernbetjeningen har herefter virket upåklageligt, så mange tak for hjælpen!

Anders.

--

Det samme sagde jeg, og jeg protesterede ellers kraftigt fra start af :-)

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe [7000]