Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon

Er der nogen der har en god ide til hvordan man får loddet joysticket ud af en SonyEricsson K500i telefon, helst uden at skulle til at købe specielle loddespidser, jeg har forsøgt mig med tinsugetråd og en tinsuger uden held, og prøvet at varme joysticket med loddekolben også uden held. Jeg har stillet samme spørgsmål i dk.teknik.telefoni.mobil, med et enkelt svar til følge (send den til rep.) men da fidusen er at jeg godt selv vil udføre jobbet, prøver jeg også her i håb om at spørgsmålet ikke falder uden for denne gruppe, og at der lige er en der har fået en lys ide. på forhånd tak. Venlig hilsen Kim Madsen

Reply to
Kim Madsen

Kim Madsen skrev:

Smelter tinet helt? Nogen gange er det nemmer hvis du varmer emnet op og kommer lidt tin med flux i på, også suger det op med tråd. Kan du kommet til at tage et billede af dimsen?

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Hejsa,

Hvis joy-sticket alligevel er beskadiget, og ikke skal bruges mere, så skær benene helt oppe ved joysticket fra med en Stanley-kniv. Derefter lodder du de enkelte ben ud hver for sig.

/C

Reply to
Claus

"Claus" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Jeg takker for forslagene,og ideen med at skære benene er også god på det ene stik, problemet er bare at det stik jeg skal erstatte det med sidder i en anden tlf. så det kan jeg desværre i tage ud på den voldsomme måde, og jeg vil helst heller ikke klippe i printet på reservedel-telefonen (men det ender det måske med). Jeg kan ikke finde en forretning, hverken på nettet eller på gaden hvor de vil sælge mig sådan et.Så gode forslag om hvor jeg kan købe et samt andre af den type reservedele til mobiltelefoner i det hele taget ville også være meget velkommen.

Reply to
Kim Madsen

"Christian Treldal" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@fjernmig.taarnkammeret.dk...

--
> Med venlig hilsen
>
> Christian Treldal, OZ1GNN
> "Remember Darwin; building a better mousetrap merely results in smarter
> mice."

Takker mange gange for fiffet det skal prøves.
Reply to
Kim Madsen