Relæ

Hej NG. Er det noget med at et relæ sluger meget strøm? Vel ikke når det er i hvile?

Jeg skal have udgangen af en 555 til at trække en sirene der nok trækker omkring 100 mA.....problemet er lidt at Sirenen kører på 24 VDC og 555 har et meget mindre spændingsområde. Det hele skal køre på batterier.

Hvad ville i sige til hvis man på udgangen af 555 blot satte en ikke-inverteret koblet operationsforstærker der forstærkede udgangssignalet fra 555 op til de 24 volt og efterfølgende havde en emitterfølger (strømforstærker) på udgangen af operationsforstærkeren. Emitteren smed man så på + indgangen af sirenen? Ville det være en løsning der både måske var mere økonomisk og med lavere strømforbrug eller kan det ikke bruges?

Mvh. Don

Reply to
Don

udgangssignalet

man

Ups sorry. Det er ikke min 555 der skal have sirenen tilkoblet. En 555 kan jo source/sinke op til 200mA. Det er en PIC der skal have udgangen koblet til sirenen. En PIC kan kun soruce/sinke ca. 20mA.

Mvh. Don

Reply to
Don

Hey

Hvad med en transistor i med sirenen i kollektoren, og emitter til stel og en modstand på basen til uC.

-- Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på ->

"Don" skrev i en meddelelse news:bf44c4$oj1$ snipped-for-privacy@news.net.uni-c.dk...

har

var

Reply to
Kasper

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@post6.tele.dk...

kan

koblet

Ja rigitgt mange tak begge to for den gode idé. Det var lige det jeg skulle bruge. Mange Tak :-)

Mvh. Don

Reply to
Don