Re: Hvad er det for en transistor??

Sidder med en Guitar-effektpedal, der er i udu. Manden kom til at

> bytte om på + og -...det døde den så altså af. Der sidder et lille > kredslød inden en 7805, og det er det er er i stykker. Den virker > nemlig når jeg sætter spænding direkte ind på 7805´ern. Det omtalte > lille kredsløb styrer om strømen kommer fra bat. eller psu. (tror > jeg..)

Så vidt jeg ved er 7805 en 5 V regulator. Altså den laver spændinger over 5 V om til 5 V. Det er en 3 benet dims lissom en transistor.

Reply to
Flemming Hansen

Ja, men har du læst hvad manden rent faktisk spørger om? Det er kredsløbet _inden_ 7805'eren...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Brinck kendte den heller ikke, så der er hvist ikke andet for end at jeg må prøve med en anden og så se hvad der sker...takker for svarene!

Med venlig hilsen

Anders

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Anders_S=F8rens

Kan det lade sig gøre at tegne kredsløbet på papir? Så kan du jo poste det i dk.binaer og så kan folk vel finde ud af hvilken type transistor du mangler... Ellers prøv med PNP, NPN og N eller P-FET ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hmm...du siger noget! Jeg finder lige blyandten frem, også melder jeg lige når der er i dk.binaer.

Anders

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Anders_S=F8rens