Re: Af magnetiserings spole

"Thias Russell" skrev i news:3f50be55$0$24622$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk

Davs med jer alle sammen. > > Jeg ville høre, om i evt, ved om det er muligt, at man kunne lave en af > magnetiserings spole til at af magnetisere TV og monitor med. > > Og hvordan laver man sådanne en ????

Man tager mange meter tyndt lakisoleret kobbertråd og vikler en luftspole, denne spole pakkes ind i et isolerende lag af plast eller isolerbånd.

Hvis du mangler en afmagnetiserings spole og ikke vil ud at købe en så har jeg et godt råd:

1) Find et kaseret tv. 2) Find en transformator der giver ca 24 - 48V-AC 1-2A 3) Forbind spolen og transformatoren og du har din egen "heksering".

PS Husk en sikring på primærsiden af transformatoren.

-- Hilsen Peter N Petersen

15kw

"15kw" skrev i news:3f50c825$0$5153$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

og tag afmagnetiserings spolen derfra.