Alarm ved berøring af gitterport

Jeg har et stålgitter foran min firmadør, kunne godt tænke mig at den gav en lyd hvis nogen rørte ved den - er der nogen der kan komme med et konstruktionsforslag ? Mvh Allan

Reply to
Allan S. Kristiansen

"Allan S. Kristiansen" skrev i en meddelelse news:bqreca$2dfl$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

en

Hvis du isolere gitteret fra og montere et elefanthegn vil der afgives en lyd når nogen røre ved den.

//Trold :-)

Reply to
//zigge

Hej Allan,

Hvis den er isoleret fra "jord" kan der laves kapacitiv føling på gitteret, men hvis det er offentligt tilgængeligt vil du nok få en del falske alarmer og den slags bliver man ofte immun over for, så når det virkelig gælder...

--
Venlig hilsen,
Søren

lidt sort humor. en fed højspænding på porten, idet nogle rør den ja - så er der lyd ;-) "Søren" skrev i en meddelelse news:Xns94497EB538235oo8ooLooK4iToo8oo@62.243.74.163...

gitteret,

alarmer

Reply to
hansen

Ja, men desværre ikke lovligt

--
Calle
Reply to

Takker indtil videre men jeg kom ikke meget videre mvh allan

Reply to
Allan S. Kristiansen

Hej Allan

Som andre har gjort opmærksom på er den port jo højest sansynlig jordet og dermed er det noget problematisk at detektere at nogen røre ved den, og hvad nu hvis de har handsker på og alt sådant noget. En helt anden løsning kunne være en PIR detektor der sidder over porten og føler at nogen kommer i nærheden af porten, de kan laves så de kun registrere når noget kommer meget tæt på porten, så fejlalarmer undgåes.

"Max" skrev i en meddelelse news:3fd26615$0$170$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Ja det kunne jeg prøve takker for svarene mvh allan

Reply to
Allan S. Kristiansen

Hej Allan,

Et moduleret laser-"gardin" umiddelbart foran gitteret kunne også være en mulighed.

--
Venlig hilsen,
Søren

Der er visse vigtige organer, der er overfladenære....

BBj //

Hejsa

Efter lidt af denne tråd at dømme, så er det ikke hjernen ;-)

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

Der tænkes nok på den del mænd ofte tænker med :)

Mindre (og billigere) kan nok gøre det men laser gardinet er nok den optimale løsning.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Hej Anders,

Lad mig se...

- Et styk halvlederlaser (gerne en af dem der har omskiftbar IR og rød laser i samme hus).

- Et syk modtager (fotodiode, opamp og lidt af det løse).

- et passende antal små spejle (på fx. 1x1 cm. der kan skæres af en rest tyndt spejlglas).

Lyder det så dyrt ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Nej det blive det først når det skal sikres mod det danske vejr og hærværk ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
Reply to
anders majland

Hej Anders,

Laser og modtager kan monteres i huller i "dørkarmen" (eller hvad der nu er udenom), evt. med 5..10 mm acryl foran og spejlene kan laves af højglanspoleret rustfrit stål og monteres så de ikke er til at flå ud. Men det kræver selvfølgelig at man selv kan gøre det, ellers kan det godt komme til at koste.

--
Venlig hilsen,
Søren