Re: AA-batterier med =?iso-8859-1?Q?st=F8rst?= kapacitet

Jonas Nielsen skriver:

> 1. Hvad er den maksimale batterikapacitet man kan få på AA-batterier?

Kig under opladelige batterier + ladere, her kan du få seriøse batterier i 2Ah

2. Er det korrekt, at man kan få opladere der kan lade på almindelige, > brugte, alkalinebatterier? Da jeg spurgte min lokale isenkræmmer > blev han meget ophidset, og sagde at det var noget sludder, og at sådan > nogle kun findes i reklamerne :-)

Du kan godt lade på et alkalinebatteri, det er intet problem, men du ryddel selv op, hvis det lækker. Desuden kan du ikke opnå samme kapacitet som på et genopladeligt batteri. Lidt lige som at tisse i bukserne for at holde varmen.

Ovenstående må gerne tolkes som nej.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet: