Pulsmåling fra EL-Måler

Hej,

Jeg har en carlo gavazzi el-måler, som jeg gerne ville kunne pulsmåle fra min IHC, (jeg har en blok til det, som skulle virke) men har lige et spørgsmål til tilslutningen..

Hvis man kikker her:

på side 6 øverst er der et tilslutningseksempel på hvorledes det kan gøres.

Jeg må vel skulle bruge diagrammet til højre hvor jeg sætter minus direkte på kl 41 og så en plus på via en modstand, og så på input, men hvordan beregner jeg denne modstand?

eller kan jeg gøre det på andre måder ?

Mvh Brian

Reply to
BP-Champ

Hej Brian

Hvis du kigger lige til højre for diagrammet står der du skal sørge for at begrænse strømmen til maks 100mA. Du skal også vide hvad din strømforsyning maks kan levere og hvilken spænding den giver ud - husk det skal være DC. På side 2 nederst til højre står der at Von er 1.2V og maks Voff er 30V. Dvs. din strømforsyning må ikke give mere end 30V ud. Du skal huske at tage højde for at din spænding heller ikke må være højere end din IHC indgangsblok kan klare. (Jeg kender ikke disse værdier)

Hvis vi tager udgangspunkt i at du har en 12V dc forsyning og du vælger at 5mA er en fin strøm, må regnestykket se således ud:

R => (V-1,2)/I => (12-1,2)/0,005 = 2k16 (nærmeste værdi er 2k15, men 2k eller 2k2 er også fint)

Effekten der bliver afsat i modstanden vil være minimal, da det er relative korte pulser med stor tid imellem, så enhver modstand vil kunne klare det.

- Lars

Reply to
Lars Kristensen