Usb til gps

Hej

Jeg har en bærbar pc som jeg bruger sammen med gps. Gpsén skal bruge 12 volt fra en evt cigartænderstik kan man lave det om så den får de 12 volt fra eks. usb porten? Hvis man kan hvordan gør man så lige det?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen
Reply to
Preben Christensen

Hej Preben

Det kan ikke ladesig gøre hvis det var meningen havde producenten gjort det muligt at "føde" dit apparat via USB porten's 5V

Der er derfor ingen vej uden om - (UNDGÅ at ændre noget i stikket du brænder det af med sikkerhed)

/Madsen

Reply to
Lasse Madsen

Hej Preben,

Ja, men hvor meget strøm suger GPS'en fra de 12V ?

Med en switcher.

--
Venlig hilsen,
Søren

volt

Man starter med at more sig lidt. De fleste moderne GPS moduler kører på

3.3V eller 5V internt. For at de skal kunne bruges i biler, anbringer man (på modulet) en regulator af een eller anden art, der sætter spændingen ned fra 12V til det, den skal bruge.

Morskaben består i at man herefter anskaffer en DC/DC converter til at lave de 5V om til de 12V, som regulatoren skal bruge for at lave 5V til GPS'en.

Bo //

-en munter mand :-