Problemer med at finde relæ

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:4c49d285$0$56782$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

news: snipped-for-privacy@f33g2000yqe.googlegroups.com...

Hmm... Du har ret, der var lige noget jeg havde glemt, men det er rettet nu....

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Det kan jo smutte :) men tusind tak for hj=E6lpen indtil videre.. Hvis jeg nu kun skal bruge eks. 2x10 dioder... der skal kunne reguleres individuelt. Kan jeg s=E5 bare bruge 1/4 del af de 45-50 v som forsyning, alts=E5 ca. 12v eller hvad? og s=E5 lave 2x af kredsl=F8bet.. For s=E5 er stumperne bestilt i morgen :)

Det er for =F8vrigt bl=E5 og hvide dioder der skal bruges.. Til at simulere m=E5nelys i et akvarie med plc styring..

Reply to
UnlimitedCph

Den 24-07-2010 21:48, UnlimitedCph skrev:

ingen opgave er for lille til en PLC :-)

finn

Reply to
cykelsmeden

Det er jo det.. Men med regulering af ph v=E6rdi p=E5 vandet vha. ph elektrode og co2 (Til planterne). rensning af vandet med UV lys. Overv=E5gning af flow p=E5 pumpen (Hvorn=E5r den skal renses). UPS forsyning, s=E5 pumpe k=F8rer videre i en times tid ved str=F8msvigt. Styring og regulering af temperatur. og til sidst 2 x 0-10v d=E6mp af lyset i akvariet, s=E5 er plc'en fyldt ud :) Og s=E5 nu m=E5nelys udfra m=E5nens faser... og s=E5 det vigtigste overf=F8= rsel af alarm til hjemmealarmen ved for lav vandstand og vand under pumpen og under akvariet. Det sidste mangler jeg dog at f=E5 lavet fysisk.. Kan ikke finde en lille niveauf=F8ler og har ikke fundet fugtb=E6ndel endnu :( S=E5 hvis I ogs=E5 har en ide til hvor jeg kan finde det.. S=E5 bliver jeg ikke negativ hvis I skriver det her ;)

Reply to
UnlimitedCph

Aha- et nørdprojekt! dejligt.

Den 25-07-2010 10:39, UnlimitedCph skrev:

en stump print med 2 baner??

Jeg lavede for ca. 35 år siden en fugtmåler af et 1 cm2 veroboard, sob blev monteret som modsatrettede fingre. Virker stadit til automatisk at starte udluftning når nogen går i bad

finn

Reply to
cykelsmeden