Printfremstilling

Er nogle blækprintere bedre til at lave "printfilm" med end andre?

Jeg har en Canon S820 CMYK fotoprinter og kan kun lave mørkegrå printtegninger på HP transparent film selvom jeg regulerer til "max. sort".

Jeg ved ikke om Canon laver transparent film.

Mvh Peter Jensen

Reply to
Peter Jensen

"Peter Jensen" skrev i en meddelelse

sort".

jeg bruger en gammel HP 690C den laver godt nok helt sort men der er sm huller i (meget små) som giver et lidt dårligt resultat. jeg gør det at jeg laver 2 film og lægger dem oven på hinanden ,det virker fint men lidt dyrt måske men filmen koster kun et par kroner stk så det kan lige gå , men har jeg mulighed for det så bruger jeg en alm fotokopimaskine det er stadig det bedste jeg har også nogenlunde gode resultater med at fotokopier direkte på fotopapir (high glossy) og så bruge strygejerns metoden kender du den ?

Jeg har prøvet både dyre og billige film jeg syntes ikke der er den store forskel ,hvis Canon laver nogle så er de nok i den dyre ende :)

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Michael Meidahl Jensen

Jeg har tidligere haft problemer med at bruge HP fotopapir i min Canon printer og måske gør problemet sig også gældende med HP's transparente film.

Printtegningen laves i Protel Design System så jeg kan ikke bruge kopimaskine, men skal printe tegningen ud.

Strygejernsmetoden har jeg kun hørt om, men ikke afprøvet. Jeg prøver lige med en HP printer på arbejdet først.

Mvh Peter Jensen

Reply to
Peter Jensen

Jeg har samme erfaring. Resultatet er ikke tæt nok. Men min printer kan godt finde ud af at printe samme sted to gange på samme papir, så det sorte får to lag. Så kan den godt bruges til belysning.

MVH / BR Bo Holmqvist

Om spor N:

Billeder af DB / SBB / BLS o.a.:

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden, men lad billedet stå" Alt dette bare for at undgå spam

Reply to
Bo Holmqvist

Heldigvis fandt Bo Holmqvist tastaturet og skrev i news:nJ20d.46128$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk:

Jeg har set det samme, men jeg prøvede fornylig på gammeldags UTOPLEX kalke papir som jeg faldt over i en skuffe og det virkede formidabelt som film til fotoprint. Mit gæt er, at den spredning der sker igennem papiret gør at de små pinhuller der er i tonerlaget ikke belyses vinkelret på "filmen" og derfor ikke giver nok lys til at belyse printet. Tilsvarende forskellen i et forstørelsesapparat om det bruger en difust- eller punktlys kilde.

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Den Thu, 09 Sep 2004 18:31:23 +0200. skrev Peter Jensen:

Du skal ikke printe sort; men grønt. Jeg læste på nettet, at en eller anden havde fundet ud af at grøn er det bedste til at blokke UV-lys

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to