Pokal.....

Jeg ved det er MEGET OT, men har bru for hjælp på dette spørgsmål, og ved ikke hvilken gruppe jeg ellers skulle spørge i. Guide mig endelig videre hvis jeg er gal på den...

Er der nogen i den kemiske eller sundhedsvidenskabelige faggruppe der kan sige noget om sundhedsfaren ved at drikke af en pokal der er lavet af noget tin, aluminium eller chrom legering? Pokalen vil sandsynligvis blive vasket grundigt inden brug, men spørgsmålet er om det er nok?

Reply to
Hanse

Prøv at spørge i:

dk.videnskab eller swnet.sci.kemi

Ellers prøv at søge på "science" på din newsserver.

Vh.

René Kirstein

noget

vasket

Reply to
René Kirstein

Det er ok hvis ellers metallet er rent. Hvis der fx. er bly blandet sammen med tinnet så er den jo gal. Men eller nej, det er ok.

--
Vh. Peter Andersen
Reply to