Parabol

Jeg har et spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt om det er den rette gruppe. Hvis ikke må I undskylde.

Jeg har købt et beslag, så jeg kan sætte to modtage lnb'er på min parabol. Plus en Diseq omskifter.

Parabolen er en 80cm offset, den man får sammen med Canal Digital,. den peger på 1¤ vest (Thor). Jeg vil gerne opnå at få den anden LNB til at pege på Astra

19¤ 2 øst.

Jeg forestiller mig at lade lade den ene LNB sidde i centerpositionen og placere Astra lnb'en til venstre for den.

Problemet er, at det hele sidder oppe på min skorsten, og jeg har ikke mulighed for at kigge på mit TV, imens jeg indstiller, og konen er temmelig vrangvillig og helt ustabil, når jeg sidder på taget og galer.

Er der en, der har en tommelfingerregel om, at LNB'erne skal sidde så og så mange cm fra hinanden, så der bliver den rette gradsforskel, eller er der måske en måde man kan beregne sig frem til det?

Grunden til, at Astra er den foretrukne, er at udfra et beskedent kig på mulighederne ser det ud til det er den, der giver det største udbud af ikke-østeuropæiske kanaler, og tysk kan man vel lære at forstå i modsætning til polsk eller russisk.

Andre forslag til satellit er velkomne.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Reply to
Vidal

"Vidal" skrev i news:eOmdb.104681$ snipped-for-privacy@news010.worldonline.dk

Du behøver ikke undskylde!

Prøv dk.teknik.satellit.

-- Hilsen Peter N Petersen

15kw

Vidal skriver:

Undskyldning modtaget. Dk.teknik.sattelit er nok korrekte gruppe. H:r du problmer med at finde den rigtige gruppe, så kig lidt på:

God jagt

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Tak for det hurtige svar.

vh

Villy dalsgaard

Reply to