One shot med SN74123 DUAL

Jeg skal have sådan én lavet med variabel længde på "skuddet" - et relæ (5V

10 mA) skal trækkes i fra 0,25 til 1 sec.

Jeg er ved at tegne diagram i Eagle, men når jeg indsætter en 74123 kommer der KUN 1 af de 2 "one shots" IC'en indeholder.

Jeg kan jo ikke bare tage én mere med, for så kommer der 2 DIL'er med på PCB'et.

- hvordan får man den anden med i diagrammet også ?

Det fungerer sådan set godt nok i prototype, men er der ikke noget med, at de 74'er er ret følsomme for støj, så jeg risikerer, når jeg sætter mange (10-20 stk) op ved siden af hinanden, at de påvirker hinanden - hvordan modvirker jeg dette ?

Mvh KS

Reply to
KS

KS Jeg skal have sådan én lavet med variabel længde på "skuddet" - et relæ

I min EAGEL, 4.11 kommer dette korekt:

74Xx-EU 74*123 74123N

Legg på først den ene, så den annen. Ved tredje kommer hrets nr. to.

Eventuellt, legg på den første. Kommandoen INVork, klikk på den første, velg nt. 2

Ikke heelt sant. Gamle 74 trakk MYE strøm fra forsyningen i sw.øyeblikket. Dette skapte spenningsvall på forsyningsbanene. Derfor ble hver fjerde krets avkoplet med 10nF.

Etter som der ble tillakt flere bokstaver, endret stromtrekket seg. Nå når der er kommet til HC /HCT er problemet redusert betraktelig.

HM

Reply to
Harald Mossige

Jo Du kan, næste gang at Du tager samme komponent får Du den anden halvdel/fjerdedel alt efter komponent.

Og skulle det drille, så kan man altid bruge invoke, klikke det eksisterende symbol, og vælge det/de andre dele i komponenten.

--
mvh
Orla Pedersen

Invoke - klarrer tingene - tak for det !

Mvh KS

Reply to
KS