Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

Hey...

jeg tror det enten er en diode efter strømforsynings transformatoren eller så er det linietransistoren

-- Mvh Kasper

Hej > > > > Jeg har et STORT problem med et PHILIPS TV som ikke vil starte. > Symptomer er... > Når man tænder på hoved kontakten tænder den grønne lystdiode > efter ca. 3-4 sek skifter den til rød og så blinker den røde diode > bare og intet andet sker. > > > Jeg har prøvet at lodde bundkortet igennem men det hjalp ikke. > > > Håber at i kan give mig et par fif så jeg kan få mit TV til at virke > igen. > TAK.
Reply to
Kasper

Nææ, nej jeg tror det er den sporadikermiske transforlytter der er gået! og sådan en er svær at skaffe igen!

:-)

--
Vh. Peter Andersen
Reply to

og

Tak for dit humøristiske indslag... men her er ikke brug en pauseklovn.

Kasper

Reply to
Kasper

Hvorfor er du her så?

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Check lodningerne på boosterkondensatorerne ved højspændingstransistoren.

Næppe.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hey...

Mit bud er, hvis du har en pære over den kondensator og den går ud... så må det vel være en dårlig forbindelse mellem kondensatoren og 220V stikker.... Evt power kontakten i tv'et... men det er bare mit bud....

Lyder jo som andre er MEGET klogere.. så de kan sikkert svare på det !!

-- Mvh Kasper

eller

Reply to
Kasper

  1. Har du noget imod at citere noget bedre? Det bliver meget uoverskueligt når du bundciterer hele teksten og der medtages også alt for meget tekst.
  2. Hvordan skulle dioden kunne blinke hvis 220V'en blev afbrudt til tv'et? :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

:)

  1. Hvordan skulle spændingen på hovedlytten kunne falde så meget uden sikring / dioder brænder af ???

  1. Dette er et eksempel : en støvsuger ledning er den ene leder knækket ved stikket.. pga for meget rykken i ledningen... støvsugeren er slukket, så kan du måle 220V nede i støvsugeren, men tænder du støvsugeren sker der intet og de 220V er væk ! (ved godt det ikke har noget med sagen at gøre)

  2. Den røde lampe begynder at lyse lige i det tv'et starter op, men pga. for stor strøm falder spændingen over lytten, pga en dårlig leder somewhere, ideet psu ic'en detektere underspænding, eller dem mister forsyningen, som kommer fra primær siden under opstart, så lukker den ned igen... og der kommer spænding på lytten...

  1. Jeg kan ikke umilbart se hvordan højspændingsdelen skal have noget med de

315V over hovedlytten, måske at den ville lukke psuen ned, men derved forsvinder de 315V ikke på lytten !! Men du må jo have et grundlag for at sige det ikke passer, det vil jeg gerne høre så jeg måske kunne blive lidt klogere (:

  1. Det med citatteknik.... jae, jeg lære det nok engang....

Mvh Kasper

Reply to
Kasper

Kasper skriver:

Nej, det kan du ikke. Er der kun 1 leder tilsluttet, vil den anden hænge frit og intet potentiale have.

Det er du ved at lære kan jeg se.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Nu snakker vi om den er knækket inde i ledningen (dårlig forbindelse).... ikke den ikke er tilsluttet...

Jeg garentere for jeg, da jeg i starten af min læretid, skulle fejlfinde på

230V halogen lamper på taget af styrehuset på både, ikke kunne måle noget spænding når halogenlampen var monteret.... og den lyste ikke... men tog jeg derefter den ene ledning af, var der fint 230V... det syntes jeg var ret underligt dengang.. men efter at have rettet mange af de typer fejl, kan jeg fortælle en dårlig forbindelse kan gøre det....

Kasper

Reply to
Kasper

Hey...

jeg syntes ikke umilbart det skulle kunne være den, medmindre sikringen går.... men det er jeg ikke sikker på, jeg tror det er en ptc der styrer afmagnitisering spolen.... når den bliver varm afbryder den for strømmen i spolen....

-- Mvh Kasper

ikke

Reply to
Kasper