Måske OT, butik på vesterbro?

Hejsa

Indlægget er måske OT, men der er næppe nogen andre gruppe, som er bedre, og der er helt sikkert folk her, som kan svare.

For ca femten-tyve år siden handlede jeg meget hos en butik på vesterbrogade, som havde alle mulige og umulige elektroniske og mekaniske dimser, såsom motorer, gear, eltavler og 117 andre mærkelige ting.

Jeg kender ikke nummeret eller navnet, men det var ikke langt fra platanvej. Er den nogen som ved, om denne butik eksisterer endnu, eller om der måsk er andre i kbh?

Claus

--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Du tænker muligvis på Radiometer.

Idag er der Brinck Elektronik (ved Nørreport) og Aage Nielsens Eftf. på hjørnet af Sortedams Dosseringen og Nørrebrogade.

Kai

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to

Den Thu, 26 May 2005 10:05:22 +0200. skrev Claus Tersgov:

Hmmm.... du er sikker på, at det ikke var Autometer på Gl. Kongevej du tænker på. Den ligger ulige numre mellem Tullingade og Værnedamsvej og er nu modetøj.

Hvis det er Vesterbrogade var det måske Rex elektronik der lå lige numre lige efter Platanvej; men han gjorde det mest komponenter, ram og bambuspc'ere. Han eksisterer heller ikke mere, det ordnede Told og Skat;-)

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

"Kai Harrekilde-Petersen" skrev

Nej, nej, den kender jeg godt. Det her var en butik, som hovedsagligt havde brugte, mekaniske og elektromekaniske ting af enhver art. Et paradis for en hver Ole opfinder og Georg Gearløs.

Men den er nok væk, det var ikke lige en butik, man solgte til en anden..

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Christian Treldal" skrev

Nope, det var en speciel mekanik butik.

Han havde alt inden for små og store motorer, gearkasser, relæer, tandhjul, skiftedimser, styretavler samt 117 millioner andre ting inden for strøm og mekanik. Alt sammen antageligvis brugt fra nedlagte lagre, værksteder og industrianlæg. Det var ikke en decideret elektronikforretning.

Men som sagt, så er det mange år siden jeg var der sidst. Den lå på venstre side, når man kommer fra centrum, vistnok nogle hundrede meter før platanvej.

Claus

--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

"Claus Tersgov" skrev

Hvis manden lever endnu, så kan han ikke være helt ung mere. Jeg husker ham som mindst 50 dengang for tyve år siden :-)

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Yep, jeg kan også huske den. Har brugt mange timer i den forretning. Senere kommer jeg nok i tanke om hvad den hed, noget med elktro.... Nu kører jeg meget sjældent i København, men jeg er ret sikker på butiken er væk. Jeg mener jeg kiggede efter den sidst jeg var der.

mvh, Bjarne

Reply to
Bjarne

Hej

Butikken hed special mekanik, og lukkede for vel omkring 15 år siden.

Claus Bjarne skrev:

væk.

Reply to
Claus

Ja, det er nok "Special Mekanik", du tænker på. Den oprindelige ejer solgte stedet først i 90'erne. Den nye ejer kørte videre i samme stil, men døde desværre pludseligt. Herefter blev butikken afviklet med hjælp fra den oprindelige ejer. Jeg har fundet mange spændende ting der gennem tiden. Det nærmeste man kommer et lignende sted er jo desværre nok skrothandlerne. F. eks. Vandtårnsvej i Gladsaxe, og Sydhavnens skrothandel. Men man skal være der, når de gode sager kommer ind, ellers bliver det hele jo kværnet.

bilr

Reply to
bilr

"Claus" skrev

Ok, jeg tænkte det nok. Det er sådan noget, man ikke kan leve af i dag, desværre :-(

Claus

Reply to
Claus Tersgov