LYTTER.

Hej jeeg mangler nogle elektrolytter. 45 Volt og ialt 200000 MF. De skal være OK og ikke for store. OZ9Charlie 60776974

Reply to
OZ9Charlie

OZ9Charlie skriver:

Og ?

Vil du købe nogle af os, eller have henvist en forhandler ?

I tilfælde af det første vil det nok være en god ide at spørge i news:dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegrej.

Hmm, lytter der er på 200.000 MF kan ikke være andet end store.

Du er sikker på du mener 200.000 MF som i 200.000.000.000 F som i

200.000.000.000.000.000 uF ?

;-)

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

200F er en standard kondensator, og den vejer ca 11kg. Kontakt mig, så skal jeg guide dig videre. Men det er IKKE en elektrolyt kondensatan. Hvad skal du bruge den til ?

Jeg skal ikke bruge nogen kondensator jeg ikke har i forvejen og slet ikke 200F.

:-)

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

beklager at jeg svarede et forkert sted.

OZ9Charlie

OZ9Charlie skriver:

Hvad i alverden skal du bruge 200GF til ? Har du noget der kan oplade 200GF ?

Eller mente du 200.000mF (milifarad) og dermed 200F som Bo skriver ?

Eller var det bare 1000uF/A og dermed 200mF du har brug for ?

inde

Det ligner 3kW.

Det letteste og billigste er at bruge en 3 faset switcher. Den størrelse koster normalt omkring 0.5$/Watt. Se evt på

som jeg har gode erfaringer med. Byg evt et godt filter på udgangen til at tage det sidste støj med, hvis det er til analog elektronik. Virkningsgraden er helt i top.

Hvis du stadig mener, hvad du skriver (200.000mF=200F) kan du læse videre.

En kondensator på 200F koster ca det samme som en færdig power supply, og jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge den til. Det er ikke noget "man lige ligger inde med" Se evt på

Hvis du lader på sådan en dims med 20Amp, tager det små 5 minutter inden den er oppe på 28V. De bruges normalt til at opsamle bremseenergi i elektriske jernbaner og lignende køretøjer, så de kan bruge ladningen i kondensatoren til at starte på igen. Typisk sidder der mange af denne model i et skab, sammen med noget overvågninge elektronik.