Linie forstærker schematic

Hi

Min receiver kan ikke udstyre min Revox PR99 båndoptager nok. Så jeg skal have forstærket signalet.

Har nogen af jer kendskab til en konstruktion af en god linieforstærker som kan klare dette for mig?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Hej Jan,

Kig på:

Der finder du nok noget brugbart.

--
Venlig hilsen,
Søren

Det lyder mærkeligt.... hvad er det for et signal du fører til din PR99?? Det er jo overflødigt at sige der er en glimrende regulerbar forstærker i Revoxen....

--
Vh. Peter Andersen
Reply to

Ah hvad?! ;-) Dét lyder ret mærkeligt! - Hvilke ind- og udgange bruger du!? - Du bruger vel *ikke* en DIN-tilslutning fra forstærkeren til PR99'erens RCA-phono bøsninger?

Jeg har selv en Revox B77, som ikke har problemer med udstyringen!

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Jeg har lige købt båndoptageren og fik nogle Phono til Cannon connectorskabler, som var fremstillet hos Revox Danmark.

Jeg har tilsluttet båndoptageren til båndoptagerudgangen på min Sony receiver.

Men jeg kan ikke få udstyringen op på mere en -15 til -10 dB på VU metrene.

Men nu har jeg fået et link af Søren hvor der er en single ended til balanceret linieforstærker med 6dB forstærkning. Det er da et startpunkt, eller har du en bedre idé?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Jamen kan den indbyggede forstærker justeres til større udstyring? (ud over på fronten af båndspillen altså ;-)

--

Tak for linket

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

over

Jeps! - Men dén skal du ikke pille ved! ;-) Der er begrænsninger for, hvormeget du kan knalde udstyringen op. Skal fejlen findes, så skal den findes! - Ikke noget med fuskerløsninger! ;-)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Joow, men sidder der ikke phono in og out på hhv. båndoptageren og receiverens båndoptagertilslutning? Så du bare kan tilslutte PR-99'eren til din receiver vha. et almindeligt phono-phono-kabel?

Nææh, kun at benytte de ubalancerede tilslutninger begge steder, hvis sådanne findes... Men findes disse ikke på din PR-99, så er linieforstærkeren nok den eneste rigtige vej frem.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Hi

Nope, PR99 har kun balanceret in/out via Cannon connectors

Ja, jeg må se at få bootet loddekolben :-)

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Øv, jeg ville bare lave en SAS kalibrering af alle trimmerne :-D (Stram Alle Skruer)
--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Okay! - Ja, du må igang med lodde-sjoveren! ;-)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Ta lige og lav en test CD med nogle 1dB toner og sæt en CD afspiller til maskinen og lav nogle test optagelser og afspilninger.

1dB mener jeg at huske ligger omkring "kl 1" :-)
--
Vh. Peter Andersen
Reply to

Den tror jeg næppe... For det første, så skal der jo bruges en CD-afspiller med balanceret udgang For det andet, så skal man ikke altid stole blindt på forskellige CD-afspillerere har samme udgangsnivau.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

"Jan Madsen" skrev i en meddelelse news:bkcqvj$f22$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Du skal desværre nok mere end det. En B77 er opgivet til 40mV indgangsfølsomhed ubalanceret og din PR99 er på 775mV balanceret.

En ubal./bal. modtager giver dig kun +6dB, men du mangler mindst 10dB yderligere, da forskellen mellem de to maskiners følsomhed er ca. 25dB.

/ Hans

Reply to
Hans

Jamen hvad er der af alternativer. Trods alt får jeg 6dB mere dynamik, men det er ikke den optimale løsning kan jeg godt se.

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Æhhhhhhh hvordan laver jeg sån en cd'er?????
--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!
Reply to
Jan Madsen

Nej du skal ha mindst + 10 dB (den normale forskel fra HiFi til Prof. niveau) eller som du selv skriver: "jeg kan ikke få udstyringen op på mere en -15 til -10 dB på VU metrene". Ved mindre du har MEGET langt kabel fra Sony receiveren til Revox'en er der dog ikke grund til at køre balanceret. En "line driver" er beregnet til formålet, men pris starter vist med 400,- Ellers vil 2 stk. Brinck byggesæt 357a (á 71,-) kunne gøre det (gain kan justeres ved ændring af en enkelt modstand), men hertil kommer jo så kasse, stik og strømforsyning...

/LarS

Reply to
LarsS

"Jan Madsen" skrev i en meddelelse news:bkd3kk$n8$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Det er ikke så slemt endda. Hvis du foran den ubal./bal. transmitter bruger en op-amp yderligere, og laver en simpel ikke-inverterende opstilling med

10dB's forstærkning skulle den være hjemme.

/ Hans

Reply to
Hans

Hej Jan,

Normaliserer nogle lyd- eller tonefiler (fx. en 1kHz sinus eller et sweep) til det niveau du vil have (på din PC) og brænder så dem så ned på en skive.

Derefter justerer du din afspiller til at give præcis dette niveau ud og så har du en fremtidig reference.

Du kan nu også bare bruge en tonegenerator og et godt V_RMS-meter.

--
Venlig hilsen,
Søren