Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A

Hvordan bygger jeg nemmest et kredsløb, der kan lave 24V DC (IHC) om til 3 V DC (Min Fjernbetjening til rullegardinerne)

Jeg har sat relæer på kontakterne, virker fint, men til at erstatte batteriet i fjernbetjeningen, savner jeg dette kredsløb..

Jeg er ikke helt sikker på 0,5 A, men det er ihvertfald ikke mere!!

Håber nogen kan hjælpe..

Hilsen Jan

Reply to
Ingelsen

Hej Ingelsen

Kik i applikations notes på en LM317

--
Mvh

Ved det er en mulighed, er bare bange for temperaturen..

Hilsen Jan

Reply to
Ingelsen

Det er usandsynligt at den sutter 1.5 W blot for at lege fjernbetjening, prøv at måle på det, med lidt held bruger den lidt nok strøm i kort nok tid til at en liniear regulator kan klare det.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk/
Reply to
Flemming Frandsen

Hej Ingelsen

For det første skal den jo kun levere strøm i kort tid, for det næste er strømforbruget nok ikke 0,5A, for det tredie kan du jo sætte en god køleplade på og for det fjerde er det jo nemt og billig at afprøve.

--
Mvh