Interface til UPS (rs232 eller usb)

Hej,

Jeg har en computer der skal forsynes fra et stort batteri. Da dette ikke skal drænes fuldstændig, havde jeg tænkt mig at lave noget styring ala. en ups, der kan fortælle styresystemet at det skal lukke ned pga. strømudfald. Er der nogen af Jer der ved hvor jeg kan finde noget info om hvordan denne kommunikation imellem styring og pc foregår? Jeg har ikke haft meget held med knogle.

--
Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Hint: Google ("UPS protocol");

-giver en del af læse videre på.

Bo Bjerre skrev:

Hej Bo,

Jeg trækker mig ydmygt tilbage. Jeg skal vist på kursus i at bruge google. Lige den søge kombination havde jeg unladt at prøve. Tak for hjælpen.

--
Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Hvorfor ikke "bare" købe en færdig UPS. De koster 500-700 kroner, og de har softwaren med til kommunikationen til PC. De sikre samtidigt din computer imod spikes og drops. Er ønsket at lege med elektronik, er det selvfølgelig en anden sag.

Jørn

Reply to
Jørn Hundebøll

Og hvis du mangler en gammel ups som sikkert trænger til at få skiftet batterier, på ca 700-1000 watt, så smider du en mail ;)

--
Mvh stefan