interface til sony bilradio

hej ng

jeg har købt en xantia hvor der er kontakter i ratttet til styring af bil radio det virker vist kun på nogle blaupunkt radioer men nu sider der en sony radio i bilen nu hvor det jo ikke virker min ide var og finde ud af hvad kontakterne i rattet sender måsker serielt eller måske bare ringtryk så sætte en lille avr professor ind og lave et signal der passer på sony radioen

er der nogle i grupen der har en ide hvor dan det kan lade sig gøre ?? måske erfaringer

tængte på at fange signalet imellem den eaftalige front og selve radioen der køre det vel serielt i fronten sider kun en display controler lc75824 har fundet datablad på den den styre displayet og er lavet til flere display typer og den er kun envejs ikke noget med keyboard scanning

har en mistanke om at de bruger nogle af de overskydende display bit til og scanne keybordet og så måske en fælles retur ledning så de pulser dem i forhold til tiden

er intraseret i alle slags info både om xantia's knapper og deres forbindelser og alt om radio front stik selvfølig mest om sony

vh. lars madsen snipped-for-privacy@mail.dk

Reply to
lars madsen

"lars madsen" skrev i en meddelelse news:42e11ba6$0$34320$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Hvis det kan være til lidt hjælp er her en oversigt med værdier over rat-betjening / XM. Formentlig er det samme setup i Xantia.

mvh / Thormod

Reply to
Thormod Mortensen

hej thormod

ja det ser spændende ud har en gang set en sony minidisc afspiller der brugte samme system med en scan liner hvor man så ændred modstanden til gnd vil rende ned og måle lidt på vognen idag for og se om det kan passe

vh. lars

"Thormod Mortensen" skrev i en meddelelse news:42e16988$0$26283$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
lars madsen

FordFocus til Sony interface er beskrevet på:

Mvh Villy

Villy Jensen

hej ng

og tak for hjælpen tængte på at lave en adapter men en mcu men det blev til

8 nye modstanne i mit rat og et par ledninger loddet på sony keyboard connetoren så nu virker det tak for hjælpen og linken

vh. lars madsen

"lars madsen" skrev i en meddelelse news:42e11ba6$0$34320$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
lars madsen

Jeg har lavet et interface mellem min Lacetti og en blaupunkt radio:

En gut jeg har snakket med har brugt min kode til at få et sony-joystick til at styre en blaupunkt, det virker på samme måde som min Lacetti, så jeg er ret sikker på at du kan styre din sony radioe med en håndfuld modstande.

Hvis du er meget heldig er din citron bygget på samme måde og så skal du bare skifte modstandene for at være færdig:)

--
  Regards Flemming Frandsen - http://dion.swamp.dk - YAPH
Reply to