Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Hej gruppe,

- ja, hvordan er det nu: Når DVD-spilleren indkøbt for ca. 179,- kr ikke kan finde en ilagt DVD og efter lidt forgæves søgen skriver 'No Disc' for en købe-DVD, der har virker før... og når selv en afstøvning med en ren, tør vatpind af linsen ikke hjælper... så er der vist ikke mere at gøre eller hvordan?

Og ja: Afspilleren er noget mere end to år gammel.

Hilsen Sven

Reply to
Sven Lundbech

"Sven Lundbech" skrev i en meddelelse news:4b7dbd7f$0$36568$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Kunne også skyldes en eller flere udbrændte elektrolytter i strømforsyningen

mvh JBH

Reply to
JBH

Sven Lundbech skriver:

Ud over venstre skulder.

Højre skulder kan også bruges, i fald man er venstrehåndet.

Mvh Martin

Reply to
Martin [TMM]

"JBH" skrev i en meddelelse news:4b7dc0d7$0$56795$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Desværre... alle spændinger er til stede og pænt rippelfri. Der er overordnet set ingen lytter, der ser ud til at lide af lytsyge. Men hvor er opbuddet af små lytter dog enormt!

Sven

Reply to
Sven Lundbech

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Er sket, efter at anvendelige dele (læs: Netledningen og lidt selvskærende skruer...) er udvundet af vraget.

Sven

Reply to
Sven Lundbech

Jeg håber, du huskede at udtage DVD skiven til evt. senere fremvisning :-)

Hæ, ja... sammen med netdelen, der giver et antal assorterede +/- spændinger fra sig. Den må kunne bruges til een eller anden op-ap opstilling...

Sven

Reply to
Sven Lundbech

"ren, tør vatpind"? Jeg ville foreslå at vådte den i isopropylalkohol og prøve igen..

//michael

Michael Thomsen

Jeg har nogle gange haft held med at rense det halvgennemsigtige, skrå spejl der sidder under linsen. På nogle lasere kan man tage linsen og spolerne af, så kan man komme til, også på linsens underside. Hvis linsen ikke kan tages af kan man nogle gange snige en tynd træpind ned ved siden af, og køre lidt rundt på spejlet. Det hjælper tit hvis der sidder røgbelægning og gør spejlet mat.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

"Michael Thomsen" skrev i en meddelelse news:op.u8lcbspthrxo93@amdxp...

Jeg lod isopropylen være i flasken, da min erfaring er, at den nent kan efterlade noget residualdillerdaller, når den fordamper.

Da det blot er tørt støv, der skal fjernes og ikke klistret stads som f.eks. fra tonehovedbroen i båndoptagere, tror jeg, at den 'tørre metode' efterlader mindst rester.

Hilsen Sven

Reply to
Sven Lundbech

Desværre, der er ikke plads, og linsearrangementet kan ikke tages af. Det er bestemt ikke 'design for adskil-ability...'

Sven

Reply to
Sven Lundbech