Hvor finder man sådan et kabel?

Hej, jeg skal bruge et 3m langt netkabel med et vinklet stik som dette:

Hvor køber jeg det? Eller bare det vinklede stik?

Mvh. Jesper

Reply to
Jesper Kristensen

Hej Jesper

Hvad med at købe det på siden du linker til ?

Max skriver:

Det mangler nok 1 meter (mest på midten vil jeg tro:-)

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Hej Klaus

Oh, den havde jeg overset. Det må være hårdt ikke at kunne håndtere lidt krympeflex :)

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Jeg synes nu altid, at det altid er i enderne at kabler er for korte. Og sjovt nok kun i den ene ende, i den anden ende kan det som regel nå.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Hej Ivar

Generelt kommer kabler i to længder, for korte og for lange :)

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:47e12b5a$0$2096$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det kommer sandelig an på, hvem man er.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Hej Allan

Du kender åbentbart ikke ret meget til hverdagen ude i elverdenen, selv jordlagte stærkstrømskabler lapper man sammen med krympeflex, så at du mener noget må bero på en manglende evne til at lave det ordentligt.

Allan Soerensen skriver:

Hvor ?

Selvfølgelig bruger man en lorteflex og undlader at dobbeltisolere - ja så beder man selv om problemer.

Hvad gør man så ?

Jeg har været med til at lappe betydeligt voldsommere end netledninger med krympeflex

Orla Pedersen skriver:

Frit hængende powerkabler i en vindmølle.

Hvor står det ?

Ja-ja, og med trækaflastning på begge sider, eller i jorden hvor kablet er fikseret.

Men til en løs netledning er det fløjtende ulovligt uanset flextype :-/

--
mvh
Orla Pedersen

Derfor bruger man en god flex, med lim indeni.

Kan du henvise til f.x. stærkstrømsreglementet, hvor der står noget om hvorvidt man må samle eller reparere ledninger ?

"Max" skrev i en meddelelse news:47e1497d$0$15882$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ja, men godkendte muffer og en godkendt krympeslange. At klippe en blød netledning over, lodde den sammen og isolere samlingen med en tilfældig krympeslange, oftest beregnet til lavspænding, er ikke lovligt. Har overvejet hvordan din "fusker-samling" vil have med træk og mekaniske påvirkninger?

Reply to
Allan Soerensen

Jeg er ikke jurist, men Demko/UL manden virkede meget overbevisende. Apparat tilslutninger/løse netledninger _er_ i ét stykke. :-|

--
[...]

Ja da, den er jo lavet på samme måde som stikkkene er trækaflastede på, nemlig med smeltelim.

Og jeg har apparater der er godkendt med samlede netledninger.

"Max" skrev i en meddelelse news:47e17267$0$15872$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Netstik er ikke limet på netledningen. De er støbt på og den samlede ledning med påstøbt stik er godkendt som en enhed. Det kan på ingen måde sammenlignes med at samle en ledning med krympeflex.

Prøv lige at kik hvilke godkendelser det flex du har liggende i skuffen har. De forskellige typer jeg har liggende, bl.a. TYCO, har absolut ingen godkendelser. Standard netledning derimod har et hav af forskellige godkendelser. Disse godkendelser indeholder bl.a. en række krav til test af isoleringen og træk.

Reply to
Allan Soerensen

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:47e17c25$0$2086$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Nu er vi adskillige, der selv kan finde ud af at montere stikpropper af forskelligt art til forskellige formål - i masser af tilfælde, hvor du endog ikke kan købe det som færdigt plastik-stikprop.'

Jo - i visse tilfælde.

Der er altid fabrikanter, der går både med livrem og seler. Desuden, de stikpropper og stikdåser, samt kabel er da også godkendt materiel, og selvfølgelig opsættes kabel da altid efter gældende regler og i godkendt stand.

De går (for nu lige at slå det fast) bl.a. ud på, at der IKKE må monteres almindelig, blød netledning i mellem steder, der hører ind under den faste installation. Kabel mellem loftsrosetter etc. er at betragte som en del af den faste installation. I tilfælde af montering af såkaldte downlights skal der trækkes varmesikret ledning fra nærmeste sted (samlingspunkt) for den almindelige, faste installation eller transformator for tilslutning af lavspændingsd-downlights. Denne varmebestandige ledning skal kunne modstå temperaturer op til 180° C. Desuden er montering af downlights også omfattet at et regtelsæt, hvor det bl.a. forudsætter en elektriker idet ledninger til lavvoltslamper skal dimensioneres efter helt andre regler end stærkstrøms-ditto.

Kun i tilslutningsrosetter/lampeudtag, der ses under loftet, må der monteres blød ledning til lamper etc.

--
[...]

Når man sælger dem og de skal være mærkede - ja.

"Karsten (7870)" skrev i en meddelelse news:47e18267$0$2090$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Har du da et link til en stikprop, som kunden selv montere med smeltelim? Sådan en fætter har jeg aldrig set.

Reply to
Allan Soerensen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Krav til isolering og trækaflastning skal opfyldes uanset om apparatet mærkes eller sælges.

Reply to
Allan Soerensen