Hvem ved det

Hej

Jeg har nogle store elektrolyt kondensatorer jeg har solgt. De er med skrue terminaler.

Jeg mangler desv=E6rre skruerne til terminalerne. Jeg har t=F8ffet rundt p=E5 BHC's og Sprague's hjemmeside. Desv=E6rre er de g=E5et over til M5 og M6 skruer p=E5 terminalerne. P=E5 de gamle kondensatorer er der derimod tomme gevind. Jeg har m=E5lt en udvendig diameter p=E5 de f=E5 skruer jeg har p=E5 4,75 mm og en 50 til 52 gevind per tomme. Er der nogle der ved hvad den gevind hedder s=E5 jeg kan finde f=E5 nogle skruer.

Benny

Reply to
Benny

Sikkert nogle 3/16 tommer 'amerikaner'-skruer.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Gætter på UNF gevind...

Det tror jeg ikke. 4,75 mm svarer til 3/16", men under 1/4" er UNF "nummerstørrelser" som ikke passer med de traditionelle tomme-fraktioner. Det nærmeste er UNF 10-32 som har 32 gevind pr. tomme og altså er meget grovere end det Benny søger.

Det kan være BSF (Britisk Standard Fine)

men et 3/16 BSF har også

32 gevind pr tomme, så det dutter heller ikke.

Medmindre altså Benny har målt gevindstigningen forkert. Det er vel næppe målt med en gevindtæller? 50-52 gevind pr tomme er usædvanligt, nærmeste standardstigning er 48 gevind pr tomme.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Hej Benny

Det var noget fint gevind, men det lyder næsten som om at man kunne skære M5 i dem uden problemer, ellers sæt Helicoli i dem.