Hjælp til rep. af ADI G910 Trinitron-monitor...

Hej folkens !

Sidder med en ADI Monitor, som hedder G910 og er udstyret med et Sony Trinitron billedrør, og den har en lille sygdom som stille og roligt er blevet værre med alderen. den er "kun" fra år 2000, og har ikke kørt forfærdeligt mange timer.

Den er alt for lys i billedet (altså hvor der er raster-areal på billedrøret, er den lysegrå/blålig) brightness/contrast er skruet helt i bund, lige fedt. den reagerer på justering af knapperne, så kredsløbet virker.

Jeg har ledt og ledt efter potmetre til at justere på, og der sidder umiddelbart kun eet nede omkring liniedelen, der er selvf. også G1 & G2 på trafoen, men de har jo intet med sagen at gøre...

Under en klap bagpå skærmen er der et 4-polet service stik, med 5v gnd SCL SDA, så det er 99% sikkert et service-stik !

Hvad stiller man op ? Kan der sidde skjulte trimmere helt oppe i fronten af skærmen, så jeg altså skal ha boardet helt ud af skærmen ?

Brightness/Contrast justeres ikke i OSD menu, men har "analoge" potmetre i fronten.

Er der nogen med nogle guldkorn ? Anyone - Ole G. ?? :-)

// Per

Reply to
Per Jensen

Uden at skulle gøre mig til nogen gud i emnet, så vil jeg netop mene at du skal have skruet lidt på din G1 og evt G2 potmeter. De skulle gerne sidde på den ene side af højspændingstrafoen. Det var i hvert fald der fejlene ved for lyse skærme var, da jeg i sin tid reparerede skærme.

--
Martin

P.S. Der er en lille fejl i min e-mail adresse.
Reply to
Martin

"Martin" skrev i en meddelelse news:40d721c5$0$255$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Jep du havde sku ret.... troede der kun var 2 potmetre på højspændingen.... der gemte sig en tredie justering, den klarede sagerne :-)

Skærmen er afhentet af den nye ejer nu, og han er en glad mand. den blev endnu pænere end den var fra ny af, efter en grundig opcarmning og justering med nokia monitor-test.

// Per

Reply to
Per Jensen

Altid rart at kunne hjælpe.