gsm - 230v afbryder

Hej,

Jeg er på jagt efter en (billig) 230v afbryder der kan betjenes remote via smser.

Nogle gode ideer ? syntes kun google giver mig alarmer osv. til flere tusinde kroner.

Der må meget gerne være termometer indbygget også :)

(Det er til at tænde/slukke for varmen i et sommerhus.)

/H

Postet i elektronik og energi

Hej h

Prøv at kikke på indlæget postet i dk.t.e

SMS styret tænd sluk funktionalitet til en enkelt stikkontakt den 22-08-2010

Så glemte du at sætte FUT til.

--
Mvh

Her er linket:

Den ser faktisk lidt smart ud.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

h wrote in news:4cb59ec7$0$23763$14726298 @news.sunsite.dk:

Det kommer næsten op på et par tusinde - der skal også laves relæ (kontaktor) styring så det er forsvarligt på 230V siden.

Mvh. NKJensen

Reply to
Niels Kristian Jensen

Det er konge takker for det :)

/Henrik

Den kunne vel så bringes til at trække en kontaktor der kan klare strømstyrkerne fra elvarmen ?

Men sådan en koster vel også 1000kr oveni ? og så er vi tilbage ved de

2000kr igen
Reply to
Anders Majland

de

brug rel=E6et fra en gl. vaskemaskine til varmelegemet..

Reply to
OZ1HYI Willy

Lige knapt - men der skal nok et relæ imellem, og måske en kasse til montering, og så er vi deroppe ad. Man kan også finde mange brugte tavledele til ingen penge.

På den anden side: Er det ikke billigt for at kunne overvåge og fjernstyre varmen og evt. andre ting? Mine kunder betaler let fem gange så meget for væsentligt mindre smarte anordninger/systemer.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

h skrev:

Denne her løsning kan måske bruges, kræver dog en 12v forsyning og en gl siemens mobil. Kan se man også kan få noget temperatur med også.

-- Alex

Reply to
Alex

Den 13-10-2010 13:57, h skrev:

elfa.se Master enhed med GSM 30-904-51 Med mulighed for at koble slaver på 30-904-54

jaja, koster stadig omkring 1K. Alternativt en gammel telefon, en micro controller, et relæ/usb strømskinne, og temperatur føler. Totalt 300kr og en del kode arbejde.

Reply to
Jan Nielsen

h skrev:

Du kan få telefoner til få hundrede kroner, men du kan ikke regne med at få noget der er så specielt som du ønsker, til samme pris.

Her er lige det du ønsker til 1850 kr

Ivar Magnusson

Reply to
Ivar

Vil du bygge selv, altså med varm loddekolbe og C compiler og alting? ... eller skal det være en brugsklar dims?

Hvis du selv vil bygge, så kan det gøres for 0-500 kr afhængig af om du har en USB spareskinne og en gammel Nokia i skuffen.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk/
Reply to
Flemming Frandsen

Takker for alle svar, jeg går i krig :)

mvh. Henrik

Har du en ide til hvordan du vil få sms'en over i en mikroprocessor ?

/Henrik

Så engang et kit fra vistnok Velleman der skulle klistres på telefonens display og virkede så vha. lyset der blev tændt når der kom en sms eller et ring. Men det er jo nok kun on/off.

Ellers kan jeg forestille mig følgende: Mobilen skal sættes til at besvare opkald automatisk. En touchtone-dekoder sættes til headsetstikket og kan så styre noget afhængig af touchtonerne der bliver sendt. Det er så ikke med SMS, men til gerne burde det kunne kontrolleres i alle detaljer.

Martin

Reply to
Martin Larsen

På de fleste telefoner kan du hente sms'er over via rs232, så det er ikke det store problem.

Reply to
Henning

Super,

Jeg går i gang :)

/Henrik

De fleste Nokiaer fra de sidste 10 år har et rs232 interface man kan bruge til at sende og modtage SMS'er via AT kommandoer.

Vi havde et lille foredrag om det, med en indlagt demo til sidste Tech Talk Tuesday, slides er desværre ikke kommet op, men Nokia havde vist dokumenteret det fint nok.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk/
Reply to
Flemming Frandsen

Via AT kommandoer som der står lidt om her: