Fokus fejl på Philips K40 TV

Jeg sidder med et Philips K40 tv Til start med dårlig fokus og billed der blev mindre jo mere lys på skærm. Jeg har skiftet linietrafo, men der er stadig dårlig forkus (bedste sted på fokus potmeter er helt i yderstilling.) Og bedre ved lav lysstyrke.

Nogen bud ?? for lav spænding til fokuspotmeter eller defekt potmeter ?

Jeg kan forøvrigt ikke finde G1 potmeter:-) Hvor sider det på en K40 ?

Jeg har ikke noget diagram til K40, men har målt på de TP der står på printet og det ser nogenlunde ud.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole Vedel