Grønt skærm på Philips 32pw8506

Hejsa.

Er der nogle her der har dårlige efaringer med Philips 32PW8506 ? Fjernsynet er lige under 3 år og gået i coma :-( lidt surt med et fjernsyn man har givet så mange penge for for knap 3år siden.

Skærmen begyndte for en 20 dage siden komme med en lysgrøn skærm der trak sig lidt sammen i sidene og med lyse streger vandret hen over i et øjeblik men nu er det blevet meget være næsten flere gange dagligt i op til 20 sek og nogle gange må vi slukke det og tænde det igen.

Nogen der ved hvad der er gået kold i det ? Har mere lyst til at ringe til Philips og fortælle hvad for noget skrammel jeg har købt som kun holder 3 år *smiler*

Godt Nytår :)

--
Mvh Kim - oz6v
Fjern 5 ved mail direkte.

Nu er jeg ikke ekspert men da ingen andre har svaret prøver jeg lige at se om jeg kan få sagt noget der ikke er noget forfærdeligt sludder.

Der er en spænding i dit fjernsyn der hedder G2 spændingen (Gitter 2) det lyder for mig til at den spænding driller dig, hvis man skruer for højt op der får man nemlig en grønlig skærm og de lyse streger der er lidt skrå er såkaldte tilbgeløbs-striber.

Mener at der på de fleste nyere fjernsyn er et potentiometer indbygget i selve højspændingen som styrer den spænding. Når du siger det er sådan en komme/gå fejl så kunne det nemt tænkes at det er fordi det potmeter er blevet dumt, måske problemet kan løses ved at skrue bagbeklædningen af og prøve at give det potmeter lidt motion så det ikke står præcist samme sted .. Der er som regel 2 (eller 3) potmetre, en til fokus og en til G2 spændingen..

PS. hvis du ikke er 1000% sikker på hvad du gør så lad være, det kan godt være rimeligt farligt at lege med sådan et fjernsyn hvis man ikke ved hvad man har med at gøre..

PPS: Lad være med at følge mit råd før du ser om en eller anden evt. bekræfter hvad jeg siger, jeg er godtnok faguddannet men arbejder ikke med fjernsyn til dagligt så derfor er jeg ikke ekspert :-) ..

Henrik

Reply to
Henrik Madsen

3 år er i dag normalt forventet holdbarhed på forbrugerelektronik.

Fejlen er 99% sikkert et defekt billedrør, muligvis kan du pille lidt med G2 og få et nogenlunde billede ud af det en tid endnu. Men uanset hvad: Du skal have nyt TV.

Reply to
Ole Geisler -

Det er trist som "varige forbrugsgoder" skrumper ind :-/

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Petersen_Michael skriver: