Færdig board i eagle

Hej igen

Nu har jeg færdigtegnet mit første eagle projekt, og er klar til at bestille et board efter tegningen, men er der en rar sjæl der gider bruge 5 min på at se om det jeg har lavet er iorden, ikke at tjekke om kredsløbet virker osv.. men bare tjekke den generelle design, om det er nogle ting jeg bør gøre anderledes..

Jeg har lagt det i en rar fil her:

Mvh Brian

Reply to
LED

"LED" skrev i en meddelelse news:4aad0fbc$0$36565$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

lige 2 ting.. Hvorfor 2x spæningsrelulatorer? Hvad med at "smide" engang polygon på boardet? MVH

Reply to
Lise og Soeren Kragh Hansen

Fordi enhenden skal sidde i en bil, så har jeg tilføjet den ene for at være sikker på at relæet ikke får for meget strøm. Og ligeledes skal jeg bruge 8vdc til en extern enhed, derfor 2..

polygon?? hvad er det?

//Brian

Reply to
LED

t v=E6re

udfylder det ledige plads p=E5 printet med kobber, normalt forbundet til stel.

Hvad med monteringshuller? Har du checket om stikkene sidder t=E6t nok p=E5 kanten til at du kan s=E6tte et stik i uden at printet sidder i vejen?

-Lasse

Reply to
langwadt

Hvordan gør jeg det nemmest?

Skal ikke bruges.. derfor ingen

Det er skrueklemmer, så ingen problemer..

Reply to
LED

Hejsa,

Uden overhovedet at have kigget dit design igennem...

Har du overspændingssikret de spændingsregulatorer? (Ved loaddump i en bil, kan generatorspændingen kortvarigt nå op på ~80V). 'Standardmetoden' til overspændingsbeskyttelse er et LC-kredsløb.

/Claus

Reply to
Claus

For ikke at snakke om negativ spænding på strømtilførslen

ISO 7637-2 tester med +/- 75V eller mere, se fx: side 8 af

Christen

Reply to
Christen Fihl

v=E6lg polygon, tr=E6k streger til en firkant p=E5 st=F8rrelse med printet. med "skruen=F8glen" kan du under "isolate" v=E6lge hvor megen afstand til banerne. n=E5r du klikker p=E5 rastnets tegner den. hvis du navn giver polygonen det samme som et net bliver de forbundet. sl=E5 evt. orphans til

Jeg t=E6nkte nu p=E5 phonostikkene, hvis ikke de rager ret langt over over printet og sidder langt fra kanten, ku' det h=E6nde at en evt. stor plastik kappe p=E5 stikke du skal s=E6tte i, ikke kan v=E6re der.

-Lasse

Reply to
langwadt