Edit og print af DXF-fil

Jeg kan danne DXF-fil for PCB, men mangler er program, hvor DXF-filen kan importeres og evt. afpudses samt hvorfra de enkelte lag kan printes.

Findes der et godt Free-/Shareware prog til dette formål ? Skal kunne arbejde med størrelser op til 350*250 mm.

Det er ikke selve opbygningen af layer/kredsløb på PCB, men dannelse af de enkelte masker til print af layer.

Venlig hilsen Finn

Reply to
Finn

Kan dit layout program ikke lave Gerber format, som alle printproducenter kan læse ?

Desværre ikke, så jeg har kun DXF at lege med ;-)

Reply to
Finn

"Finn" skrev i en meddelelse news:43a9d6f9$0$1861$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Allan Soerensen

Hej Allan,

Lidt sent svar... juleferie ;-)

En god link, men jeg har allerede prøvet nogle stykker derfra. Men ellers tak for hjælpen.

Dur' desværre ikke, da jeg kun ser øer'ne og ingen trace. Jeg hælder til at tro, at der er noget kuk med den DXF-eksport, så konverteringe nok er en forkert løsning.

Antagelig kan det lige nu kun løses via skærmkopi i høj opløsning, importer kopien i en alm. grafisk editor.

Måske skal jeg finde et andet program til at udlægge PCB og så sikre, at det anvender Geber-formatet ved eksport.

Venlig hilsen Finn

Allan Soerensen wrote:

Reply to
Finn

Hvilket produkt bruger du ? og kunne du eventuelt sende en fil man kunne pr=F8ve lidt med ?

Reply to
klaro