Brugbar opamp til trekants generator?

Hvilken opamp kunne være brugbar til en trekants generator bestående af en bistabil multivibrator og en integrator, som skal levere en brugbar trekant ved 300Khz ? Har bla. prøvet en AD711, men den giver en nærmest sinusformet trekant på 130Khz hvor den burde være 300.

Reply to
Morten M. Jørgensen

bestående

en

giver

300.

Kan ikke lige nævne en type, men du skal ha' fat på noget væsentlig hurtigere. Eller bygge den diskret. Lavede selv en ganske vellykket 100KHz trekant efter samme integrator/schmitt-trigger princip, med transistorer. En transistor som jordet emitter og en kollektormodstand til plus, og en lille kondensator mellem basis og kollektor giver en rimelig god og hurtig miller integrator.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Hej Morten

trekant

sinusformet

Hvad med EL2001 og lignende.

Har du et datablad over den? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget på intersills hjemmeside!

Mvh.

-- MMJ

Reply to
Morten M. Jørgensen

Hej Morten

Det er nok fordi den er udgået, men kan købes stadigvæk bl.a. hos RS.

Databladet er her

2001.pdf

ok alle tiders......men lige et sikkert dumt spørgsmål: Er en buffer/spændingsfølger andvendelig til mit formål. Ved ganske godt at der ikke skal forstærkes sådan generelt set, men den bistabile multivibrator der bare skal gå i mætning får jo kun et indgangs signal fra integratoren på

1v.....giver det ikke problemer?

Mvh.

-- MMJ

Reply to
Morten M. Jørgensen

Hej Morten

der

Undskyld, jeg tænkte mig ikke om, du har ret, det er jo en buffer, ingen forstærker.

Men kik på EL2120, den burde kunne klare dit problem.