Audio-religion eller???

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jeg kan i så fald kun beklage at du ikke evner at forstå mine holdninger som jeg tydeligt har givet udtryk for og som ikke på nogen måde er ensstemmende med ovenstående. Det er kun 2 posts siden i denne del af tråden at jeg slog det fast, så jeg forstår ikke hvad der driver dig:

"....vil jeg lige slå det fast med syvtommer søm at jeg hverken har påstået at der er *hørbar* forskel på kabler eller at der ikke er *hørbar* forskel på kabler ifb. digital overførsel over SPDIF. Altså: "Jeg har ikke gjort nogen påstande om hverken det ene eller det andet synspunkt"".

At det ikke er nyt gør det jo ikke mindre rigtigt, og det er jo tydeligt at det er overset af mange, ellers ville man jo ikke skrive "1 er 1 og 0 er 0" og derudfra konkludere at alt er perfekt.

Jeg bliver nødt til at forsvare mine synspunkter, for du har en utrolig evne til at lægge ord og holdninger i munden på andre, som du f.eks. gør her:

"Men du vil gerne have det til at lyde sådan."

Derudover anfægter du korrektheden af mit faglige input, uden at du vil dokumentere dine påstande. Det bliver jeg også nødt til at forsvare, men eftersom du ikke vil udpege den påståede fejl, så er der ikke så meget jeg kan stille op der, andet end at spørge hvad du mener der er forkert. Jeg synes det er usmageligt at gå ind i en diskussion på den måde og så tvivl om korrektheden uden at give muligheden for at finde ud af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert - er det din form for videnskab?

Reply to
Thomas Thorsen

Og hvad er det så du postulerer her : news:43ea1b94$0$15784$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

?

Jeg mener ikke jeg pådutter dig meninger du ikke har givet udtryk for, min hukommelse rækker bare længere end eet indlæg.

Reply to
Ole Geisler

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Som jeg skriver nederst i det indlæg: "...men kun i 'dårligt designede' produkter.", med henvisning til tidligere beskrivelse af 'dårligt designet'. Jeg har ikke påstået at der generelt er hørbar forskel uanset produkt/kabeltype, men nærmere at det er muligt, både teoretisk og praktisk, at designe et produkt der i højere grad end andre er afhængige af kablet. Deraf følger også at det er muligt at designe et produkt så "dårligt" at man kan høre forskel på f.eks. et 50Ohms kabel og et 75Ohms kabel, som en anden også har afprøvet i praksis andetsteds i denne tråd.

Reply to
Thomas Thorsen

Og det gør man i 99,9999% af alle tilfælde.

*suk*

Ja, når signalniveauet bliver så lavt at enkelte bits bliver fejllæst.Det giver nemlig "knasende" lyde, og er endog meget hørbart.

Men det har ingen relation til jitterfænomenet.

Reply to
Ole Geisler

-jeg ser til min "skræk" at tråden lever videre, efter at jeg hvar været på skiferie (uden stavekontrol) i mere end en uge.

Shit happens. Og håber det var en god ferie.

Reply to
Ole Geisler

Altså snowboard?

Anyway, velkommen tilbage.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Midtsverige, langrend, rygsæk, ca 30 km pr dag.

"Bo Bjerre" skrev

Langrend, ok der må så alligevel have været indblandet en form for stavekontrol ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn