Zakon i radiovalovi

Pozdrav svima!

Zna li tko kako u RH stoje stvari sa Zakonom i radiovalovima, odnosno s dozvolama (ne bi lijepo bilo ometati npr. vojne frekvencije :) ). Konkretno radi se o jednom projektu meteorolo¹kog radara i emitiranju valova u podruèju 3 cm.

Hvala

Reply to
Daniel Pavlinovic

Stoje tako da ti kao graðanska osoba ne smijes emitirat u 3cm opsegu. A firme koje se bave djelatnoscu kojima je to nuzno, izdat ce se dozvola. U 3cm opsegu postoji dosta sirok dio radioamaterskog opsega, ispod k banda satalitskog, gdje je dopusteno emitiranje radioamaterima. Samo ne za tu vrstu modulacije i sa snagama koje nisu dosta za radarski odbljesak od oblaka.

Koliko taj tvoj radar ima snage?

--
Veliki umovi raspravljaju o idejama
Prosjeèni umovi raspravljaju o dogaðajima

Pa, ak je dosta za rain scatter, dosta je i za radar, barem za veæu precipitaciju - recimo, olujni oblak bi sigurno videl. Radioamateri inaèe rade upravo suprotno, koriste meteo radar pa rade rain scatter prek oblaka koje vide na radaru.

--
Pozdrav!

	Tomy, 9A5ALL

------------------------
http://www.hamall.com.hr
Reply to
Tomy_9A5ALL

Sa snagom dopustenom radioamateru, i antenom koju si moze priustit, tesko je ocekivat odbljesak od oblaka. Rain scutter preko meteo radara ide jer tu je odbljesak radara koji ima snagu reda 40kW na na paraboli reda 6m.

3 cm valne duzine su i nepovoljni s vise strana, odbljesak je slabiji nego na 10cm, zbog apsorpcije vode a snaga tehnoloski znatno skuplja.
--
[...]

Èek, kaj oèe¹ reèi? Da radioamateri ne rade rainscatter? :) Rade, sa 6W na 3cm s 90cm parabolom, bez problema. Dapaèe, na¹ klub (9A1CMS) je redovito pri vrhu na tom bandu.
--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

------------------------
http://www.hamall.com.hr
Reply to
Tomy, 9A5ALL

To necu reci, rainscatter je ovijanje signala, iako je i to u nekom smislu odbljesak, ali taj odbljesak je prema udaljenoj tocki a ne prema izvoru. Odbljesak prema izvoru je puno puno slabiji.

--
[...]

Nego pustimo prepucavanje, ja sam probao dobit odbljesak od oblaka, na vise bandova. (1900Mhz, c band, k band) Ovi tvoji u klubu se sigurno bave samogradnjama i mozda trebaju tranzistore par watta za 10 GHz. Prije 5-7 godina kad sam se tim igrao, rekao sam jednom radioamateru da i meni kupi tranzistore. Kupio ih nedavnoi kad sam se ja vec debelo ohladio, pa mi presjela povoljna kupnja od 100 eura za driver i izlazni tranzistor. Ako ih zanima, to im prepustim.

--
[...]

Ma kakvo prepucavanje, diskutiramo - to je problem newsa kaj text ne odra¾ava emocije pa je velika ¹ansa bude¹ krivo shvaæen.

Budem pital, ima dosta njih kaj se rade na 3cm, obièno nabavljaju gotove kitove/transvertere.

Inaèe, èudni su ti radioamateri... vesele se pojavama od kojih svaki normalan èovjek bje¾i... oluje (ako je tuèa, jo¹ bolje), solarne oluje, meteoriti.... sva¹ta... :)

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

http://www.hamall.com.hr