Za Tihomira Kri¾ana - 7812 se grije!!!

Sve sam spojio i sve radi savr¹eno - SVAKA ÈAST, MAJSTORE!!! Ali se 7812 grije stra¹no - mo¾da zato ¹to sam uzeo premali hladnjak - takvog mi ga dali u Chipoteci. Ako bi se uzeo veæi hladnjak, da li bi to rije¹ilo problem? Inaèe, sad je struja oko 0.7A kada stanica radi, a ostala je ista kada se ne prièa, znaèi oko 0.25A. Napon je stabilan na 12.2 V - bez imalo oscilacija - sad shvaæam ulogu onih kondenzatora :)!

SVAKA ÈAST, JO© JEDNOM I PUNO TI HVALA!!!!!!!

Reply to
Ivan Pi¹koviæ

ostala

bez

od

Reply to
Kre¹o Bukviæ

U poruci: cvd9vp$t1n$ snipped-for-privacy@ls219.htnet.hr, Ivan Pi¹koviæ je napisao/la:

: SVAKA ÈAST, JO© JEDNOM I PUNO TI HVALA!!!!!!!

Ma, nije to nista. :)

I normalno je da se grije - jer kako je vec Ivan Matacic napisao na samom ICu imas disipaciju od skoro 11W sto je dosta. Stavi veliki hladnjak ili neku aktivnu ventilaciju (ventic). Ili mozes staviti u seriju sa 7812 neku zaruljicu. Tako ce dio topline (napona) pobrati sama zaruljica (tj. svijetlit ce), a

7812 ce se manje grijati.

Zarulju izracunas oavko: Ona bi trebala "potrositi" napon od 24-15V (15V je potreban minimalni ulaz za 7812 da stabilno radi) = 9V. Zatim, kroz nju tece struja od 0.7A (kad su 7812 i ona u seriji) - R=U/I =

9/0.7 = skoro 13R treba biti zarulja (ili prva manja).

U auto instalacijama su najcesce zarulje od 10W i 21W (od ovih slabijih kakve tebi trebaju). Ova od 21W ima otpor od (R=U*U/P = 12*12/21) oko 7R. Pa, uzmi nju, ili si vec izracunas neku. :) (U stvarnosti je malo drugaciji otpor zarulje i ovisi dal je topla/hladna, ali i ovom slucaju moze posluziti)

Ili napravi neki hladnjak - komadi alminija, ili zasarafi 7812 na sasiju kamiona ili na sasiju radio-stanice itd. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci: cvdcna$1m8$ snipped-for-privacy@ls219.htnet.hr, Kre¹o Bukviæ je napisao/la:

: Trebao si kupit regulator u boljem kuèi¹tu.

Mislis na TO3? Uf, oni su redovito skupi (u usporedbi s ovim koji kosta malo vise od dvije kune).

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

a da stavi jos jedan 7812 u istom kucistu paralelno i oboje ih stavi na isti hladnjak da budu na istoj temperaturi?

Reply to
Mlaen

Ovo sam smislio - tri bakrene ploèice 80x80x3 mm za¹arafit jednu na drugu i na njih za¹arafit 7812 i nakon toga svaku od ploèica razmaknut jednu od druge na krajevima i mislim da bi ga to trebalo ohladit. Ili?

Reply to
Ivan Pi¹koviæ

Ivan Pi¹koviæ je napisao/la:

[...]

Probaj. :) Najvjerojatnije bude OK.

-- Tihomir Krizan

Reply to

zega je napisao/la:

: Bravo! : Samo izlaze bi im mogao spojit preko otpornika od 0.1-0.22ohma i sve : 5...

OK, ali onda trebas jos jedan 7812, pa negdje 2-5W otpornike, pa dodes do malo manje od 10kn dodatnih djelova. Pa vise moras lemiti (a vecini ljudi se to ne da). Ne znam kako drugi, ali ja doma uvijek nadem neki hladnjak (komad aluminija, bakra), pa to malo sposarafim zajedno i to je to. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to