Upravljanje elektro motorima pomocu kompjutera

Radim polako robotsku ruku i do sad sam mislio njome upravljat daljinskim sa 8 prekidaca(4 motora,oba smjera svaki),ali mi se cini bolje kad bi uspio to spojit na printer port na kompu. da pojesnostavim. imam 4motora,svaki +,- i svaki u dva smjera ide, znaci to je 16 zica koje bi nekako trebale bit spojene na printer port. Kako spojit sve to na printer port(vjerujem da je jednostavno) i da kad napravim nekakav programcic, da upisem recim "gore" da on pokrene 2. motor samo za milimetar, ili jos bolje, da aks stisnem recimo kursor gore, on vrti drugi motor gore, i tako?? Hvala puno na bilo kakvom korisnom savjetu ili informaciji!

Reply to
Alien

preporuèujem step motore

Reply to
cc

IMHO, bolje ti je izvesti to preko nekog PIC-a, a onda neka PIC komunicira serijskom vezom s racunalom (naravno, za serijsku vezu mozes koristiti i LPT, ne mora nuzno biti COM ako ga nemas na ploci).

PIC je jeftin, a ako skuris LPT "nebu dobro" ((C) Korac). Prednost je sto si mozes implementirati poruke tipa "rotiraj zglob A za X".

--
Uspjesne regije, tvrtke, muskarci i zene znaju da je uvijek bolje biti
prvorazredna verzija sebe nego drugorazredna verzija nekog drugog.

mozes mi dat svoju msn adresu jer iamm previse pitanja pa da mi ti to sve objasnis ak ti se da :)

Reply to
Alien

Za¹to 16 ¾ica? 4 motora, po svakom po dvije, to je 8...Meðutim, treba¹ rije¹iti i pitanje detekcije krajnjih i poèetnih polo¾aja ruke

Reply to
Vaso

4 motora,svaki -,+,svaki 2 smjera(2 prekidaca za svaki) to je 16 zica. detekciju netrebam ejr sam mislio samo umjesto tih prekidaca ruku spoit na komp i onda stisnem recim kursor ljevo,ruka se okrene za onolko kolko ja drzim tipku i tako. programiranje nije tesko jer imam frenda koj se kuzi u to samo ja moram prvo to sve napravit a u tom je problem. a danas sam bio u cipoteci po jos 3 motora za ruku,u oba smjera duguljasti,na 12v. i akze frajer da ih nema i da nece ni bit. u elmatisu isto nema. btw. di mogu kupit takve motore?
Reply to
Alien

Heh, bez nekakve detekcije ili bar krajnje sklopke, na kraju æe¹ dobiti samo gomilu posavijane limarije i pokidanih le¾ajeva.

Reply to
Mario Malenica

to je od drveta ljepljeno sa superbondom i sve dobro spojeno(zasad) tak da nista od trganja. prije sam napravio jednu dizalicu koja je na 4. kat digla teret od jedne kile a krak je bio pol metra. isto sve superbond i ljepo obradene letvice.

Reply to
Alien

MSN?

Pitaj tu na grupi sto ti treba.

--
Uspjesne regije, tvrtke, muskarci i zene znaju da je uvijek bolje biti
prvorazredna verzija sebe nego drugorazredna verzija nekog drugog.
Reply to
Davorin Vlahovic

kako da to izvedem preko nekog pic-a? dobro, taj pic moze komunicirat s kompom preko com-a i seriskog porta. to kuzim. al ne kuzim kako bi uopce trebo spojit motore sa pic-om i onda pic sa seriskim portom. neznam uopce kak bi sema trebala izgledat. dakle jos jednom da olaksam 4motora, sva 4 se MORAJU vrtit u oba smjera. eto to me zanima i ak mi pomognes si genije!

Reply to
Alien

Ajde reci prvo koji tip motora koristis.

--
Uspjesne regije, tvrtke, muskarci i zene znaju da je uvijek bolje biti
prvorazredna verzija sebe nego drugorazredna verzija nekog drugog.
Reply to
Davorin Vlahovic

Ma ne! Za svaki motor po DVA izlaza! Jedan izlaz ukljucuje jedan relej za plus smjer, a drugi izlaz drugi relej za minus smjer. Ili ta dva izlaza vodis na mosni spoj 4 tranzistora koji upravljaju istosmjernim motorom. I tako 4 puta...

Reply to
Vaso

koristim cetkasti, meze ljevo i desno akd mjenjas polaritet.12v. jedan ej vec ugraden u ruku i taj okrece cjelu ruku u krug. daj boze da uspijem nabavit jos ostala 3 takva u cipoteci i negdje drugdje. al to je vec drugi problem.

Reply to
Alien