radio upravljanje

Htio bi upravljati sa jednim ureðajem na daljinu , nekih 2 km. U stvari trebao bi samo ukljuèiti i iskljuèiti ureðaj tj. relej preko kojeg bi to radio. Imam dva stara primopredajnika sa furde (FM) i meðusobno se èuju na toj razdaljini jer je optièka vidljivost, inaèe nebi i¹lo zbog male snage. Nije mi problem napraviti sklop na principu dva stanja pali - gasi , hoæu reæi kad bi npr. pritisnuo taster na predajniku sklop bi ukljuèio ureðaj , jo¹ jedan pritisak gasi se ureðaj. Htio bi da to ipak bude "sigurnije" tako da nebi sluèajno neka smetnja ili netko drugi ukljuèio ureðaj ¹to je realno, mada ni to nebi bila katastrofa. Jo¹ bi htio da prijemnik kad dobije naredbu i ukljuèi ureðaj i vrati potvrdu o ukljuèenosti drugom primopredajniku. Mislim da to nije neki slo¾en sklop i da bi se mogao lako izraditi. Vjerovatno bi se za takvo ¹to mogla iskoristiti nekakva baèena igraèka na daljinsko upravljanje i sl. Siguran sam da je netko veæ to radio pa molim savjet da ne izmi¹ljam toplu vodu. Hvala.

Reply to
astro

Igraèke obièno nemaju povratnu info....

Kodiranje nije problem: Chip od nekog daljinskog ili telefona s tonskim biranjem, ali je dekodiranje toga veæ problematika....

Povratni info bi rije¹io jednostavno na naèin da ukljuèeni ureðaj odmah na trenutak aktivira predajnik ¹to nebi trebao biti problem. Kodiranje i dekodiranje je veæ ne¹ta drugo i to me pati iako su potrebna dva stanja pali-gasi.

Reply to
astro

I povratna mora biti kodirana, inaèe ti neki ¹um/smetnja/harmonik mo¾e dati la¾nu dojavu!

Ma nebi i¹ao tako daleko. To bi mi bitno kompliciralo stvar. Upravo i da se desi la¾na dojava nikom ni¹ta. Kad se ureðaj ukljuèi na trenutak bi dobio potvrdu i to je dosta, a kasnije ¹ta bude bude.

Reply to
astro

Dtmf koder-dekoder,mislim da ti je to najjednostavnije.

Reply to
Manu

Nisi rekao kakvi su to "stari FM ureðaji".

Sluèajno mogu biti radioamaterski ili ini "vokci" koji imaju "digitalni squelch" koji ne dopu¹ta

da se èuje zvuk u zvuèniku dok se ne otkuca cifra.... ne¹to kao ¹to je nekada imala policija,

onaj pirliju..... tu je sve rije¹eno jedan flip-flop sa vox-om na izlaz za slu¹alice i gotovo.

Pozdrav

Reply to
klik

RUP 33

Reply to
astro

®eli¹ li izbjeæi kompikacije naði dva vokca tipa Alinco f1 ili Alinco dj162 i slièno. Dobije¹ par za cca 300 tinjak kuna i sve je rije¹eno.

Ah te vikendice....

Reply to
klik

:-)

Imam Alinka ali ipak bi htio iskoristiti ta dva ureðaja da ne stoje beskorisno.

Reply to
astro