trofazni motor - upravljanje pic

Koje bi bilo idealno rjesenje upravljanja trofaznim motorom sa mikrokontrolera. Zamislio sam vezu mikrokontroler - relej - sklopnik pa tak za ovaj smijer i onaj. Zanima me jel mogu mozda neki ssr umjesto sklopnika ili postoji neki sklopnik koji je sve u jednom? Nesto sofisticirano :) Motor je oko 250W, ali djelomicno i koci promjenom smijera pa ce struja vjerojatno bit malo veca u tom periodu...

--
®ivot nije FER.
Reply to

A sta bi ti SSR tu... razdijeli kontrole po fazama.... koji napon ?

Reply to
doob

Uzme¹ neki frekventni pretvaraè i to ti je vrlo sofisticirano rje¹enje. Jest da je skupo ali...

Reply to
dfzuj

ravljanja trofaznim motorom sa

tak

ika

Samo =BEe=BEi sklopnikom, pa =E6e=B9 vidjeti, koliko su zapravo mikrokontroleri "mo=E8ni" u bilo kakvom industrijskom okru=BEenju. Jo=B9 kod uklju=E8enja kako, tako, ali prilikom iskap=E8anja motora, pa naglom promjenom smjera, ima=B9 crtani film na osciloskopu i to amplitude do 1kv i vi=B9e ako je ja=E8i motor. Pa onda uzme=B9 recimo npr trafo od 220v/12v i slo=BEi=B9 ispravlja=E8 od toga, i ima da se kontroler resetira i blesira 100 na sat. Bez frekvencijskog pretvara=E8a sa soft startom i =E8oper ko=E8enjem ni ne poku=B9avaj na bilo koji na=E8in uspostavljati vezu kontroler - motor, jer nakon tjedna do dva zurenja u sklop, nevjerice itd. dok si na rubu pla=E8a jer te priti=B9=E6e rok shvatit =E8e=B9 da je izvedivo ali uz vi=B9= estruko pove=E8ane tro=B9kove nego =B9to je prvo bilo zami=B9ljeno. Ukoliko mora bi= ti sklopnik, napajanje preko trafa blizu motora je ravno samoubojstvu. Bez dobrog smps-a i mre=BEnog filtera, Deboncanih ulaza na kontroler, nekoliko vdr-ova na svakoj fazi i paralelno "=B9puli" sklopnika, masom oklopljenog kontrolera, plo=E8ica po mogu=E8nosti dvostrana sa pover- planeom na gnd-u mislim da se ne isplati ni poku=B9avati. Govorim iz vlastitog iskustva.

=3D10480

Reply to
kristijan

upravljanja trofaznim motorom sa

Citam ovo i naprosto ne vjerujem :) Nemam mogucnosti tj. vremena, a ni znanja se tolko baviti zastitom sklopa jer to radim iz hobija. Moja ideja je bila jedan motoric koji pokrece neka vrata automatizirati. Posto se dosta igram sa arduinom mislio sam samo sa njim paliti releje a sa njima sklopnik. Arduino bi istina bio prilicno udaljen od toga cca 30 metara, ali je to i dalje na istom strujnom prikljucku...

--
®ivot nije FER.
Reply to

tak

To je stvarno 250W ili fali koja nula? Za tako malu snagu sklonik mozes izbaciti i upravljanje izvesti preko 4 releja (po jedan relej za ukljucuje faze i jos jedan za promjenu smijera) - za ovo ti trebaju 2 pina sa procesora.

Inace, problem impulsa sa spule sklopnika mozes otkloniti tako da joj parelelno stavis jaci varistor ili neki omski potrosac (npr malu zarulju), na svom releju na spulu umjesto diode stavi 2 zenerice spojene u kontra seriju (anoda na anodu) - ovim ujedno ubijas preslikavanje smetnji s kontakta releja. Isto tako na ulazima je pozeljno spojiti izmedju mase i ulaza mali kond (npr

1n).

da tocno 250, tak pise :)

Pa tak sam ja nekaj i mislil ali me kristijanov odgovor uopce ne tjesi :D

--
®ivot nije FER.
Reply to

upravljanja trofaznim motorom sa

Da, èudno? Pa suðerice i perilice ukljuèuju grijaèe i motoriæe, a rade pouzdano!?

smijera) -

zarulju),

(npr

Kod njega se vjerojatno radi o industrijskim uvjetima i ogromnim motorima - za ovako male snage stvar ce sigurno raditi, kod kucnih klima na releju kompresora (cca 1kW) nema nikakvog snubbera pa isto nema problema.

Da, zaboravih napisati, ja sam imao motor od10kw u opisanom problemu. Uz taj se vrti jo=B9 30-ak motora manjih ili jo=B9 ve=E8ih. Sve skupa je u pogonu gdje radi 20cnc strojeva, nekoliko ekscentar pre=B9a, 2 ogromna vij=E8ana kompresora itd. Nisam primjetio snagu motora od 250w iz pitanja do sad, pa mislim da stoji primjedba od Megamusica.

Reply to
kristijan