Tko je tu lud?

Zafrkavam se vec par dana trazeci odgovarajuci kolektor za alternator od Golfa III... Alternator je Valeo A11VI21 i prema katalogu gledaju po ducanima i do sad nisam nasao niti jedan koji bi pasao... sad sam nasao odgovarajuvi promjer da moze proci kroz lager ali je i na njemu problem sirine onih izbocenja sto ulaze u utore na osovini... na kolektorima je sirina 4mm a meni na osovini je utor sirine 3,2mm... tko je tu lud? U katalogu lijepo pise da kolektor pase na taj model alternatora ali ne pase... problem je kaj sam bez auta, alternator je rastavljen i spreman ceka da pronadjem odgovarajuci kolektor, pa mi je mobilnost ogranicena i ogranicen sam na samo tri ducana u gradu gdje radim... da barem znam kataloski broj tog kolektora koji pase u 3mm utore... vec sam lud...

svaka pomoc je dobrodosla

pozdrav

Reply to
Fastah

Nazovi Kajfeza Samoborska (budi ljubazan, covjek je osjetljiv na pametovanje) Kad sam ja to radio prije 20-tak godina, potokarili su se istroseni prsteni na osovini, napravili novi i nabili na stare na osovini.

Reply to
sstop

Slici li na ovo ?

sstop

to kod mene vise ne dolazi u obzir jer sam razvalio i izvadio stari kolektor... hvala na infu ako nikako drukcije onda cu zvati... problem je kaj sam 120km od njega pa bi valjda mogli dogovoriti telefonom i da salje postom samo se bojim da ce biti opet krivo...

pozdrav

Reply to
Fastah

da slici, vec sam se na webu nagledao tih slika... takvog istog imam evo na stolu ali su 4mm sirine izbocine koji ulazi u utore na osovini koje su sirine 3,2mm... tu mjeru nitko ne navodi u specifikacijama... navodi se samo

14,9mm, 8.85mm i duzina 48,3mm... sve to je u redu i na ovom sto ga imam... vec sam dosao u napast da pobrusim te izbocine ali kroz njih prolaze zice do prstenova pa cu sigurno i njih ostetiti... to je neka blesava osovina rotora na mojem alternatoru i za takvu se mozda ne rade kolektori... ako je tako mogu lijepo potraziti drugi alternator i moliti boga da je na njemu ispravan kolektor... novi alternatori su dosta skupi...

ne znam kaj da vise radim...

pozdrav

Reply to
Fastah

Dali je moguce prosiriti (frezati) kanale na osovini ?

Reply to
sstop

Ne vidim za¹to ne bi bilo moguæe i to bi bilo prvo ¹to bi ja napravio. f

Reply to
Filip Lolic

s cim? to ne mogu bez nekog preciznog stroja za obradu metala kojeg nemam a da to bude kvalitetno napravljeno i da kolektor bude centriran... mislim da je jednostavnije frezati te plastike na kolektoru koje ulaze u te utore sa svake strane pola milimetra skinuti valjda ne bi dosao bas do zice... ovo van supljine je lako no problem je unutar valjka to bi trebalo sa nekom mikro trokutastom turpijom da ne ostecujem unutarnji obod kolektora...

budem sutra pogledao u jos jednom ducanu auto dijelovima...

pozdrav

Reply to
Fastah

Pa nije da nema kakav tokar ili radiona u blizini? To bi ja na frezi izglodao u minut... f

Reply to
Filip Lolic

[...]

problem je sto se treba glodati cijelom duzinom osovine, na mjestu gdje dolazi lezaj je puno dublje da bi na kraju krivuljom izlazilo van... problem bi to bio nastimati i da se tocno izgloda pola milimetra sa svake strane...

u blizini nemam nikakvog tokara... danas popodne zvao kolegu 5km od mene koji ima tokarski ali mu je tel linija u kvaru... problem mi je u nemobilnosti ili moram pjesice ili biciklom ili stopom...

ako ne budem nasao kolketor kakav treba onda cu pokusati u zeljezariji mozda imaju mini turpijice pa sa trokutastom cu sastrugati taj prokleti milimetar...

no najbitnije od svega nije mi jasno zasto ako pise na alternatoru tocan proizvodjac i model ne pase prema katalozima niti jedan od kolektora? dobro sutra mi je preostao jos jedan udaljeniji ducan...mozda bude srece

pozdrav

Reply to
Fastah

Slièno tendenciji u elektronici!? Komponente se NE popravljaju, mijenjaju se! Prije STO godina sam u SAMu èitao natezanje trgovca i kupca koji je trebao samo semering vodene pumpe! Na kraju mu trgovac veli: Ako vam ba¹ on treba, kupite CIJELU pumpu i skinite si ga!-:)

Dana 25.11.2013 18:08, Fastah je napisao/la:

Po katalogu na tvoj alternator ide ovaj kolektor:

Svijetlan

nabavio sam danas slicnog kolektora kojeg sam uspio ugurati unutra... na njemu pise da je isto za valeo... izbocine su 2,5mm, cak manje nego treba ali to nije problem kolektor kad se nabije to se vise nukud nemre micati...

sad jos trebam uhvatiti kolegu da mi istokari kolektor... previse je nepravilno napravljen... inace sam po sebi izgleda nekako jadnije od ovih sto mi nisu pasali itgleda da im prstenovi bas nisu ispali okrigli i da nisu dobro upresani u nosecu plastiku... ima lufra 0,5mm sigurno...

sad me samo zanima hoce li to moci istokariti bez da to sve ponovo rastavljam... i ovako ima dosta mjesta za pristup nozu, mozda da nazad samo razloram i skinem diode... njemu treba da u glavu uhvati remenicu a sa druge strane uglavi se u onu rupu na vrhu osovine... valjda bi mogao nastelati noz da pridje kolektoru... kak to moze kvalitetno izgledati povrsina kolektora nakon tokarenja? valjda moze na fino a ne da buju neke crte ukrug kaj mi za par dana pojede cetkice :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

A zakaj bi tokaril? To su prstenovi a ne "kolektori", èetkice imaju federe nek skaèu malo bar im nebu dosadno :-)

Reply to
Darko_swl

dobro prstenovi... ma daj covjece mislim da dok bi se alternator zavrtio i u leru polomio bi cetkice iste sekunde :-) onako rucno okrecem osovinu i vidim da to skace ko mutavo...

pozdrav

Reply to
Fastah

evo samo da javim... istokario sam zamjenjeni kolektor i alternator ugradjen... radi ko urica tip koji mi tokario rekao da u zivotu nije vidio tako neravne prstenove a zamjenio ih je mnogo... pola milimetra je morao skinuti s jedne strane

eto valjda bu sad duralo... nek traje 10g onda opet mjenjam kolektor i cetkice :-)

hvala svima

pozdrav

Reply to
Fastah

Evo sam i ja prije par dana otvarao alternator od svog Clia, skr¹io sam prednji kraj auta pa kad se veæ rezao vezni lim bilo je zgodno skinuti i provjeriti stanje alternatora... Prsten na kraju osovine je potro¹en mo¾da 0.2mm, praktièki ni¹ta. I njegove èetkice je ostalo preko 12mm. Meðutim unutra¹nji prsten je dobio lijep kanal, dubok jedno 0.7mm, a i èetkica je primjetno kraæa. Oèito na unutra¹nji prsten doðe puno vi¹e vode i pra¹ine pa se br¾e tro¹i. Nakon malo mozganja odluèio sam ne raditi ni¹ta. Odokativnom metodom procijenio sam da bi ovo moglo izdurati jo¹ barem 5, 6 godina pa æu se onda misliti kad krepa, i ako jo¹ budem imao ovaj auto :) E da, promijenio sam mali lager (6002) jer se dobro èuo, onaj kod remenice sam proglasio ispravnim (èitaj nije mi se dalo zaje*avati sa skidanjem remenice :D ). Auto je iz 2001. i ima 220kkm, alternator je Bosch. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Drvo je pretrèavalo cestu!? A nije bilo znaka: Pazi! Drveæe na cesti?-:)