Tesla's coil

Da ne bi bilo zabune ovo je engleski naziv. dakle zanima me koliko je ovo opasno kad se napravi i kolika je vjerojatnost da ne radi pa da dignem kuæu u zrak?

Reply to
Mario

:))))) Ti si nov novcat ovdje i uopce ;) Teslin trafo ti je jaako opasan jer te moze prebacit u neku drugu dimenziju. Dakle kuca ostaje na mjestu ali tebe premjesti pa samo mislis da je dignulo kucu :) Ajde malo prelistaj postove na elektronika binaries a posebno obrati paznju na tred "vikend projekt i post "radi" od prije 11 dana;)

Reply to
Bunt

na¹ao sam ovaj sajt. da li se mo¾e napraviti neki malo opasan koji se ne mora napajati sa puuuuuno volti i kroz koji teèe malo manje ampera

Reply to
Mario

nije sijeno za guske

Reply to
RADE

Koja je svrha TT-a ako ne baca iskre na sve strane ili tebe kad ga dotaknes? ;)

Mario wrote:

Reply to
Timon

Ja sam nedavno napravio vrlo malenu Teslinu zavojnicu - tranzistor 2N3055, feritni stapic i malo zice, par otpornika i kond. Slozio sam ju za 20 min i bacala je iskru 2-3mm. Sasvim dovoljno za zapalit papir :-))) I gle cuda nista se nije diglo u zrak...

Reply to
Hector

Imas kakav opis sklapanja? Naravno...moze se malo i pojacat ta iskra....na recimo cent-dva... :-D

Reply to
Mystique

Khm khm Teslin transformator je zraèni transformator, pa ferit otpada :)

Inaèe imam shemicu negdje ¹to sam napravio s 3 2N3055 davno, radi na 150 ~ sa 1 diodom samo za ispravljanje. Postam ako naðem.

Sad mi se neda vi¹e pisati jel sam pospan, bude sutra vi¹e

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Ne sjecam se vise tocno, mozda i nije bio ferit - premda sam prilicno siguran da je... A mozda nije bila bas ni Teslina zavojnica, ali bacala je iskru. Budem u ponedjeljak pogledao, na poslu mi je slozeno jos uvijek...

Reply to
Hector

Najednostavnija shema za ne¹to ¹to "iskri" se nalazi na mojoj staroj stranici. Treba 1 2N3055 i 2 otpornika i VN trafo iz televizora ili monitora. Èak se mogu i iskoristit postojeæi primarni namotaji i namotaji povratne veze. Iskre pa i ~5 cm

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Fri, 26 Oct 2007 19:34:38 +0200, njegovo velièanstvo Kre¹o Bukviæ u svojoj poruci nakon puno razmi¹ljanja napisao je ove mudre rijeèi koje glase:

da li se mo¾e koristiti VN trafo iz televizora kao napajanje?

Reply to
Mario

Ako zelis iskre kupi elektrosoker. 5 cm iskra i nije beskorisna kao teslina, vec moze liiijeeeepo prodrmati nekoga. Za jeftiniju varijantu u staklenu teglu punu vode se uroni dvozilni kabel sa dvije metalne elektrode na svakom kraju (komad lima). Bitno je da se limovi ne dodiruju. Usteka se u 220V. Voda ce se poceti zagrijavati i nako 2 min kuhati. Onda se laaaagano dodaje sol u vodu malo po malo. Kada voda postane dovoljno provodljiva pocnu letjeti iskre. Najbolje je gledati u mraku. Ovo je patentirao moj prijatelj koji nije imao vremena cekati da voda zavrije 3 minute pa je ubrzaavao proces sa soli. Trebala mu je kava brzo da moze uciti cijele noci.

Tako smo se mi zabavljali u domu na Sari sa elektro loncicem. E da, malo vise soli naglo i ne gine vam put do razvodnog ormarica zamijeniti osigurac, ili u nasem slucaju ici prijaviti kvar domaru :-) Grrrr...great days

I prste dalje od 220 V, jer hm....moze biti malo smrtonosno

Reply to
Ivan

Dajte mi recite da li je ovo dobra zavojnica za napraviti. treba mi za ¹kolu. da li se ona lako mo¾e rastaviti u par djelova da se lak¹e donese?

Reply to
Mario

Mislim da ti ja mogu odgovoriti na to po¹to sam ih ipak napravio trenutno preko 50, a od toga 2 u HR muzejima :)

To ti je sasvim ok ako se radi za ¹kolu. Malo æe ti biti problem nabaviti kondezatore u HR pa æe¹ morati izvana. Takav transformator æe¹ badava nabavit ako ode¹ nekom majstoru koji popravlja kotlove na lo¾ ulje. Ka¾i mu da ti da transformator koji zapaljuje gorivo u peæi. Imam ti ja dosta transformatora veæih i manjih javi se na mail pa æemo ti ne¹to naæi. Iako ti osobno preporuèam da koristi¹ transformator sa veæim naponom a manjom strujom, dobit æe¹ veæe iskre, manje grijanje iskri¹ta, jednostavnije i pouzdanije iskri¹te i puno stvari.

Primar kakav je on radi je neptreban, najbolje ti je koristit ravni "palaèinka" primar koji je jednostavniji za napraviti. Preporuèam ti da koristi¹ malo deblju bakrenu ¾icu za primar. 6 mm cijev je tebi nepotrebna jer radi¹ tako malu snagu a provjereno se ne grije preko 2 KW.

Na binse æu sad stavit par slika mojih transformatora koji su i¹li u muzej, jest da su puno veæi, ali ti radi¹ potpuno isti samo umanjeno.

Ako bude zapelo slobodno pitaj :)

Pozdrav Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Ako ti skromnost to ne zabranjuje da napises u kojim muzejima?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Moze li mi netko upuceniji pojasniti da li stosni oblik primarne zavojnice na gornjoj slici ima neku funkciju i kakvu ili je to samo radi dizajna?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Jedan je u Teslinom muzeju u Smiljanima a drugi je u Povjesnom muzeju u Zagrebu. Ima in nekoliko u USA i DE takoðer

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Prije 2 posta sam ti napisao da je to nepotrebno i kompliciranije i bolje ce raditi s ravnim primarom

Kreso

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Kreso_Bukvic?=

Jel ti radi mail? U subotu sam ti poslao mail, jel si ga dobio ili nema¹ vremena odgovoriti?

MM

Reply to
Mario

Ovaj u Smiljanu si delal sa lightyjem? Z

Reply to
zega