sub i tda1562q

Bok.

Zanima me mi¹ljenje ljudi koji imaju iskustva sa samogradnjom pojaèala s tda1562q. Da li se isplati pogoniti sub (kompresija 250 mm; recimo focal 27a) s ovim èipom? Ne treba mi ni¹ta preglasno nego da lijepo upotpuni zvuènu sliku. Razmi¹ljao sam i o elipsama na zadnjem dijelu ali nosaèi su neki kilavi plastièni tako da mi ta ugradnja izgleda kao bacanje novaca. Druga stvar, kako najbolje filtrirati i pojaèati stereo signal? Uzeti jedan kanal, pojaèati ga, a subu jednostavno nekakvi kondenzator staviti u paralelu, ili? Sva rje¹enja koja koriste postojeæih 12Vdc su dobrodo¹la. I posljednja stvar, koji tda za prednji sustav preporuèate po pitanju kvalitete? TDA7385 - 4X30W, TDA7386 - 4X40W, TDA8567 - 4X25W, TDA8571 - 4X40W,

Zahvaljujem.

Reply to
Mario

Nisam s njim radio, ali imam neki los predosjecaj prema tom chipu.

| Ne treba mi ni¹ta preglasno nego da lijepo upotpuni zvuènu sliku. | Razmi¹ljao sam i o elipsama na zadnjem dijelu ali nosaèi su neki kilavi | plastièni tako da mi ta ugradnja izgleda kao bacanje novaca.

Makni plasticnu dasku i po mjeri napravi drvenu i stavi kvalitetne elipse. Vidjet ces da nece biti potreba za subom ako nisi prezahtjevan slusaoc.

| Druga stvar, kako najbolje filtrirati i pojaèati stereo signal? Uzeti jedan | kanal, pojaèati ga, a subu jednostavno nekakvi kondenzator staviti u | paralelu, ili?

To ne dolazi u obzir jer se radi o visokoj snazi. Stereo signal se dovodi na sub pojacalo preko obicnih otpornika, pretvara se u mono obicnim spojem, pa se tada pomocu aktivnog RC filtera rezu vise frekvencije, a nize pojacavaju. Sve se moze napraviti da radi na 12V, jedino pojacalo za sub na 12V nece biti bas jako... Za jace pojacalo potreban je malo visi napon (barem simetricnih 25V) koji se dobije iz 12V pomocu SMPSa.

| Sva rje¹enja koja koriste postojeæih 12Vdc su dobrodo¹la. | I posljednja stvar, koji tda za prednji sustav preporuèate po pitanju | kvalitete? | TDA7385 - 4X30W, | TDA7386 - 4X40W, | TDA8567 - 4X25W, | TDA8571 - 4X40W,

Koliko para, toliko muzike, ali sva su solidna...

| Zahvaljujem.

Ja ga koristim u autu za sub. Posto ne slusam glazbu da me cuje susjestvo, nego da ju ja cujem cist je dovoljan taj chip.

Reply to
fire

U poruci: e6celq$fhg$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, Mario je napisao/la:

: Bok. : : : Zanima me mi¹ljenje ljudi koji imaju iskustva sa samogradnjom : pojaèala s tda1562q.

Radio sam jednom s njim, al, nisam bio zadovoljan. Znam da je to bilo pred jedno 2 godine i nije mi se svidao.

Al, znam par ljudi kojima je OK, pa...

: Da li se isplati pogoniti sub (kompresija 250 mm; recimo focal 27a) s : ovim èipom?

Hm, ja bih rade slozio neko jace pojacalo za sub....

: Ne treba mi ni¹ta preglasno nego da lijepo upotpuni zvuènu sliku.

Za to bi bio OK...

[...]

Malo ces teze izvesti to sve samo sa 12V DC.

: I posljednja stvar, koji tda za prednji sustav preporuèate po pitanju : kvalitete? : TDA7385 - 4X30W, : TDA7386 - 4X40W, : TDA8567 - 4X25W, : TDA8571 - 4X40W,

Danasnji auto-radiji imaju takav pojacala vec u sebi. Tj., neki imaju cak i bolja.

Tako da ako imas auto-radio, bezveze ti je raditi takvo neko pojacalo...

: Zahvaljujem.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

za focala hm... ne isplati se nista do pravog pojacala...

Reply to
marko knezevic

Shemu vidi na:

Dakle, to je klasican subwoofer filter koji uzima signal sa stereo low output. Iznenadio bi se koliko kvalitetne elipse koje su dobro montirane i spojene na dobar auto-radio mogu odlicno zvicati... Naravno da one ne mogu ici duboko kao sub, ali to im je ponekad i prednost. Cisti bas na 80-100Hz ponekad zvuci i vise nego dovoljno za automobil. Danasnji auto-radio uredjaji redovito imaju opciju podesavanja niskih tonova pa se donekle frekvencijski spektar zvucnika moze korigirati i bas malo nadopuniti.

Pozdrav!

Ma to znam napraviti ali veæi posao mi je dobiti simetrièan napon! Mislio sam kako realizirati to s 12 V?

Reply to
Mario

"Mario"

Pa isto samo ¹to + ulaz OPova ne stavlja¹ na masu nego na U/2 koji napravi¹ sa otpornim djelilom. U/2 filtrira¹ sa par mikrofarada i to je to. Kada rabi¹ 12V problem je manja dinamika, odnosno mora¹ raditi sa malim signalima jer je napajanje malo, a i napon napajanja mora¹ dobro filtrirati, RC mre¾a na ulazu npr 50 ohma i 1000uF i miran si.

Umjesto TL072 eventualno mo¾e¹ uzeti neki OP namjenjen za manje napone napajanja meni na pamet pada LM324. To je znatno lo¹iji OP, ali radi bez pol beda tu kenju za kontrolu pojasa niskih frekfencija i njegove manjkavosti u toj shemi uopæe ne bi trebale doæi do izra¾aja.

Reply to
miha

Potpisujem pogotovo TDA1560Q-srot. SMPS od +-25do+-40V na TDA7294 radi i vise nego dobro

Reply to
Dario

E to me je zanimalo!

Zahvaljujem!

Reply to
Mario

Ma, to je bila moja pogre¹na pretpostavka.

Èuj, evo ovaj moj 5.1 ima sub 22W. Ni¹ta vi¹e ne bi htjeo nego kaj ovaj daje. El. snaga nije jedini faktor koji odreðuje jaèinu zvuka. Uzet osjetljiviji driver, BR kutiju, mo¾da uduplat sistem...

Ovo bi volio vidjeti, moze shema na binse?

Je, imam stariji radio (philipsov) koji je svojevremeno bio pojam. Moram probat uglavit u nj ovaj 7386! Mogao bi ja kupiti HU kakav hoæu ali nije fora! :-)

Puno hvala na komentarima.

Reply to
Mario

"Mario"

Ja sam shvatio da govori¹ o zvuku u autu, to je drugi par rukava u odnosu na doma. Doma mo¾e¹ woofer gurnuti pod stol, u kut ili uza sjedalice pa se zvuèni tlak pojaèava. U autu zbog malog prostora je to malo te¾e izvedivo za frekfencije koje imaju veliku vlanu duljinu, pa u 90% sluèajeva se dobi jednoliki bass ovisno o samomo autu koji formira zvuk. Svi znamo da postoji bass i bass i opet bass. Ima¹ ih mek¹ih. tvrðih, metalnih, puno vrsta ovisno o glazbi. Ta raznovrsnost basa se gubi na lo¹im sustavima pa sve zvuèi isto. To nakon nekog vremena poèinje jako iritirati. Sa te strane je bitno konstrurati kutiju u odnosu na prostor da ipak ne ubije ba¹ svu moguæu raznosvrsnost niskotonskog podruèja, ali onda uglavnom treba¹ i malo vi¹e snage na pojaèalu.

Evo post SMPS step up. bio je puno puta na binariesima.

Provjeri ti ¹to ima¹ u njemu a inaèe taj 7386 nisam vidio u chipoteki mo¾da bolje kupi dva komada TDA8560 2x40W pa dobi¹ opet 4x40W

Reply to
miha