Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

 Pozdrav!

Nesto me doslo da u firmi izradim par plocica za lemljenje, pa mi se ucinio
najzgodnijim onaj postupak kad kupim vec plocicu premazanim fotolakom...jer
mi se neki put neda cekati da negdje izradim neku plocicu par dana.
E sada...posto bas nisam u tom procesu izrade plocica (bilo je nesto u
srednjoj skoli sa onim flomicima itd, ali dobro...) moze li netko podijeliti
svoja iskustva ili dati savjet kako to sve skupa na kraju ispadne!?
1. Dakle, kupim plocicu u chipoteci recimo (ako netko ima bolju ideju
slusam)
2. Na termofoliju isprintam sa laserom plocicu koju zelim izraditi (ako sam
dobro shvatio, ako ide u laserski mora biti termofolija)...E sada, imam u
firmi i laserski, ali jel bi to islo i sa InkJetom? I jel treba folija biti
prozirna ili treba biti nesto malo zamucena?!
3. Vidim u chipoteci imaju neku zarulju za osvjetljavanje...jel to ok ili se
to iskilavi pa je bolje na sunce? Ne kupujem mi se bas ona kutija za
osvjetljavanje.
4. Vidim da u chipoteci i ima neki razvijac foto laka u kanticama i
vreciciama. Kako to funkcionira? Ubacim u vodu i ? Treba to promijesati,
samo sacekati da se otopi, jel plocica odmah ide unutra ili poslje, koliko
dugo se to krcka?
5. I to je kao to?

- Koliko dugo se to treba "kvarcati" pod zaruljom? Jel se po necemu zna da
je dosta?
- Kako pricvrstite foliju na plocicu?
- Koliko se stavlja onog praha u vodu za jetkanje plocice i moze mi netko
reci malo slijed svega toga?
- Koliko je precizna ta metoda? Jel se moce recimo izmedju nogica nekog cipa
provuci neki vod ili nebi smjeli biti tako tanki da se mogu vuci izmedju?

Hvala svima...

--
Goran

Vukovar se vraca kuci...

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

Laser zapeče isprint na foliju pa zato mora biti termo, da ti se folija ne
istopi i ne sjebe printer.
Inkjet pljune tekućinu koja se ne osuši i ispadne govno ako folija ne upija,
a folije uglavnom ne upijaju. Dakle ink jet ne za foliju ali može na paus
papir

OK je to sa chipotekom ali ide i sa običnim žaruljama sa žarnom niti i
naravno suncem
Prvo napraviš par malih pločica za probi i osvjetljiš neko vrijeme sa nekim
od načina, pa vidiš kako je ispalo. Ako jetkanje nije isplao dobro, sve se
pojelo, onda treba duže osvjetljavati i takopar puta dok ne stekneš grif. Ja
sam rabio dve žarulje od 60W na udaljenosti od cca 5 cm od pločice u tamnoj
sobi.- osvjetljavao 10minuta i ispalo mi savršeno.

Imaš upute za to na sredstvu pa ih pročitaj.

Onoliko dugo koliko to zahtjeva tvoja pločica i tvoj izvor svjetla. Dakle
malo moraš experimentirati tako da osvjetliš probne pločice najfinije
rezolucije koju misliš raditi. (tanki vodovi i sl). Dosta osvjetljavanja je
onda kada dobiješ savršenu pločicicu.

Trakom preko stakla koje ne filtrira UV spektar, npr ono za akvarije, folija
mora biti dobro isprintana, da isprint ne propušta svijetlo, pa slobodno
napravi jedno tri četi isprinta ili tri četri folije jednu preko druge ako
imaš problema sa isprintom. Onda možeš osvjetljavati koliko te volja. Kod
osvjetljavanja je bitno da imaš homogoeno svjetlo preko cijele površine
pločice pa ako kemijaš sa običnim žaruljama uzmi ih onoliko puno koliko ti
treba da jednoliko pokriješ pločicu a minimalno dvije.

Piše u uputama

To je najpreciznija metoda. Možeš raditi mikrometarske vodove i vući ih par
komada između nogica integrirca, ako ti to dozvoljavaju struje i
interferencije prema sklopu koji radiš.

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade
1. Da, najjednostavnije je kupiti gotovu pločicu, iako možeš kupiti zasebno
foto lak pa sam pripremiti pločicu za fotopostupak. Za početnika je ovo prvo
lakše i jednostavnije. Euro format pločice (160*100 mm) košta 26 kn
(dvoslojna).
2. Postoje folije za ink-jet i laserski printer. Možeš isprintati na foliju,
ili papir pa dati iskopirati u kopiraoni. Obično koristim dvije folije sa
crtežom, jedna na drugoj, jer mi otisak sa jednom folijom ispadne malo slab.
Folija bolje da je prozirna. Iako nisam nikad radio, možeš probati i sa
pausom.
3. Imam istu tu žarulju i mogu reći da s njom pločica ispadne odlično.
Probao sam i sa običnom žaruljom, efekt je skoro isti, ali vremenski dulje
traje. Jednom sam probao i ostaviti i na suncu, držao 40-ak minuta na
najjačem suncu, ali od otiska na pločici ni traga.
4. Ubaciš u mlaku vodu, 10g na 1 litru vode, malo promiješaš da se razvijač
otopi, staviš pločicu i malo ljuljaš pločicu dok ne vidiš da se pojavljuje
otisak. Dakle, kao da jetkaš pločicu...
5. Da :-)

Pločicu osvjetljavam oko 5 min (sa navedenom žaruljom). Nakon dovoljne
izloženosti se mogu opaziti žute linije otiska, ali to inače ne gledam, nego
samo osvijetlim na 5 min i to je to. Pločicu pričvrstiš sa komadom stakla.
Neku veću miniturizaciju foto postupkom nisam radio, pa ti o tome možda može
reći netko drugi, ali otisak ispadne lijep i čist i linije od 0,5 mm mi
ispadaju odlično.

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

Pozdrav i tebi!

Ili u electronIC centru, tamo su jeftinije (barem u osijeku, a sudeci
prema sigu, pretpostavljam da ti nije problem otic do osijeka)

Kupis foliju za grafoskop i za ink-jet i na nju isprintas NORMALNU
shemu vodova (ne zrcalnu, jer nece bit dobro). ink jet kazem jer ima
bolje zacrnjenje na foliji, a to provjeris tako da isprintas nesto crno
na foliju i dignes na svijetlo. ink-jetom je dovoljna jedna folija...

ja osvjetljavam na suncu 10-15 min, a kad mislim da je dovoljno,
pogledam vide li se zuti vodovi... sa sunca odmah na razvijanje!

Kupis FLUX u konzumu ili negdje drugdje, te ga razrijedis sa vodom u
omjeru 1:20 (jedan dio fluxa, i 20 dijelova vode, npr. 1 cep fluxa i 20
vode)... osvjetljenu plocicu ubacis u to i lagano pomices posudu. NE
UBRZAVAJ RAZVIJANJE PRSTIMA jer lose zavrsi. kad je razvijeno (vidi
se), plocicu DOBRO isperi pod mlazom vode, i opet NE UBRZAVAJ PRSTIMA

da, dalje ubacis u solnu iz konzuma (19%), te dodajes H2O2 (30% iz
apoteke u kojoj ti oce prodat) dok bakar ne postane smedjkast. kad
bakar postane smedjkast, onda ide najbolje -- ni prebrzo ni presporo...
nakon toga valjda znas...

e, kod osvjetljavanja, stavis plocicu, pa foliju, ako je inkjet, mora
ona hrapava strana bit prema gore jer se zna na toplini zalijepit na
plocicu (i ne razvije se dobro)... sada valjda znas zasto nesmije bit
zrcalna... i na to sve komad pleksiglasa (bez ogrebotina i prljavstine
jer znaju napravit sjenu...)...

Uzivaj!

i pazi, ne pij kiselinu, razvijac i sl...
ako radis u 2 posude (1 razvijanje i 1 jetkanje), mozes djeci pokazat
neutralizaciju, OPREZNO tako da nakon razvijanja i jetkanja razvijac
ulijes u kiselinu i dobijes kuhinjsku sol sa primjesama bakrovog
klorida, vode i natrijevog-necega (ne znam od cega se sastoji
fotolak)...

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade
Da ne odgovaram svakom posebno, budem "sebi" :)

Hvala svima...budem se sljedeci tjedan okusao u svemu tome (ovaj me nema u
firmi...) pa mozda i javim kako je ispalo.

Hvala jos jednom!

--
Goran

Vukovar se vraca kuci...

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade
napravio sam upravo jednu plocicu fotopostupkom, zanima me dali se moze
ostaviti fotolak na vodovima kao zastita da bakar ne oksidira, da li se moze
lemiti ako se on ne ocisti, postao nemam zastitni lak jel to netko probao...

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

lemit, tesko, tj gotovo nemoguce, a dok izgori lak i uhvati se lem,
izgori i ljepilo pa se odlijepi Cu... ako hoces da ostane lak, onda bi
morao 2 puta osvjetljavat i razvijat, s tim da bi drugi put bili samo
paddovi za rupe na foliji, i to nakon jetkanja...
ili necim drugim ocistit samo rupe...

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

moze
probao...

zar nije lakse nakon sto zalemis sve uzet prozirni lak(za nokte od cure?) i
premazat vodove?

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

moze
se
Lakše je, ali samo ako nakon premazivanja ne moraš više ništa mjeriti po
pločici!!??

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

cure?)

pa ak si ziher da radi onda nemas kaj ni mjerit?! ak se pokvari sastruzes i
izmjeris pa ponovo lakiras... uostalom neces lakirat nozice otpornika,
dioda, kondica...?

Re: Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

Najjednostavnije rjesenje je kupiti Lotlack spray.

--
________