Foto postupak, podijelite iskustva sa glede izrade

Pozdrav!

Nesto me doslo da u firmi izradim par plocica za lemljenje, pa mi se ucinio najzgodnijim onaj postupak kad kupim vec plocicu premazanim fotolakom...jer mi se neki put neda cekati da negdje izradim neku plocicu par dana. E sada...posto bas nisam u tom procesu izrade plocica (bilo je nesto u srednjoj skoli sa onim flomicima itd, ali dobro...) moze li netko podijeliti svoja iskustva ili dati savjet kako to sve skupa na kraju ispadne!?

  1. Dakle, kupim plocicu u chipoteci recimo (ako netko ima bolju ideju slusam)
  2. Na termofoliju isprintam sa laserom plocicu koju zelim izraditi (ako sam dobro shvatio, ako ide u laserski mora biti termofolija)...E sada, imam u firmi i laserski, ali jel bi to islo i sa InkJetom? I jel treba folija biti prozirna ili treba biti nesto malo zamucena?!
  3. Vidim u chipoteci imaju neku zarulju za osvjetljavanje...jel to ok ili se to iskilavi pa je bolje na sunce? Ne kupujem mi se bas ona kutija za osvjetljavanje.
  4. Vidim da u chipoteci i ima neki razvijac foto laka u kanticama i vreciciama. Kako to funkcionira? Ubacim u vodu i ? Treba to promijesati, samo sacekati da se otopi, jel plocica odmah ide unutra ili poslje, koliko dugo se to krcka?
  5. I to je kao to?

- Koliko dugo se to treba "kvarcati" pod zaruljom? Jel se po necemu zna da je dosta?

- Kako pricvrstite foliju na plocicu?

- Koliko se stavlja onog praha u vodu za jetkanje plocice i moze mi netko reci malo slijed svega toga?

- Koliko je precizna ta metoda? Jel se moce recimo izmedju nogica nekog cipa provuci neki vod ili nebi smjeli biti tako tanki da se mogu vuci izmedju?

Hvala svima...

-- Goran

Vukovar se vraca kuci...

Reply to
GoraN

"GoraN"

Laser zapeèe isprint na foliju pa zato mora biti termo, da ti se folija ne istopi i ne sjebe printer. Inkjet pljune tekuæinu koja se ne osu¹i i ispadne govno ako folija ne upija, a folije uglavnom ne upijaju. Dakle ink jet ne za foliju ali mo¾e na paus papir

OK je to sa chipotekom ali ide i sa obiènim ¾aruljama sa ¾arnom niti i naravno suncem Prvo napravi¹ par malih ploèica za probi i osvjetlji¹ neko vrijeme sa nekim od naèina, pa vidi¹ kako je ispalo. Ako jetkanje nije isplao dobro, sve se pojelo, onda treba du¾e osvjetljavati i takopar puta dok ne stekne¹ grif. Ja sam rabio dve ¾arulje od 60W na udaljenosti od cca 5 cm od ploèice u tamnoj sobi.- osvjetljavao 10minuta i ispalo mi savr¹eno.

Ima¹ upute za to na sredstvu pa ih proèitaj.

Onoliko dugo koliko to zahtjeva tvoja ploèica i tvoj izvor svjetla. Dakle malo mora¹ experimentirati tako da osvjetli¹ probne ploèice najfinije rezolucije koju misli¹ raditi. (tanki vodovi i sl). Dosta osvjetljavanja je onda kada dobije¹ savr¹enu ploèicicu.

Trakom preko stakla koje ne filtrira UV spektar, npr ono za akvarije, folija mora biti dobro isprintana, da isprint ne propu¹ta svijetlo, pa slobodno napravi jedno tri èeti isprinta ili tri èetri folije jednu preko druge ako ima¹ problema sa isprintom. Onda mo¾e¹ osvjetljavati koliko te volja. Kod osvjetljavanja je bitno da ima¹ homogoeno svjetlo preko cijele povr¹ine ploèice pa ako kemija¹ sa obiènim ¾aruljama uzmi ih onoliko puno koliko ti treba da jednoliko pokrije¹ ploèicu a minimalno dvije.

Pi¹e u uputama

To je najpreciznija metoda. Mo¾e¹ raditi mikrometarske vodove i vuæi ih par komada izmeðu nogica integrirca, ako ti to dozvoljavaju struje i interferencije prema sklopu koji radi¹.

Reply to
miha
  1. Da, najjednostavnije je kupiti gotovu ploèicu, iako mo¾e¹ kupiti zasebno foto lak pa sam pripremiti ploèicu za fotopostupak. Za poèetnika je ovo prvo lak¹e i jednostavnije. Euro format ploèice (160*100 mm) ko¹ta 26 kn (dvoslojna).
  2. Postoje folije za ink-jet i laserski printer. Mo¾e¹ isprintati na foliju, ili papir pa dati iskopirati u kopiraoni. Obièno koristim dvije folije sa crte¾om, jedna na drugoj, jer mi otisak sa jednom folijom ispadne malo slab. Folija bolje da je prozirna. Iako nisam nikad radio, mo¾e¹ probati i sa pausom.
  3. Imam istu tu ¾arulju i mogu reæi da s njom ploèica ispadne odlièno. Probao sam i sa obiènom ¾aruljom, efekt je skoro isti, ali vremenski dulje traje. Jednom sam probao i ostaviti i na suncu, dr¾ao 40-ak minuta na najjaèem suncu, ali od otiska na ploèici ni traga.
  4. Ubaci¹ u mlaku vodu, 10g na 1 litru vode, malo promije¹a¹ da se razvijaè otopi, stavi¹ ploèicu i malo ljulja¹ ploèicu dok ne vidi¹ da se pojavljuje otisak. Dakle, kao da jetka¹ ploèicu...
  5. Da :-)

Ploèicu osvjetljavam oko 5 min (sa navedenom ¾aruljom). Nakon dovoljne izlo¾enosti se mogu opaziti ¾ute linije otiska, ali to inaèe ne gledam, nego samo osvijetlim na 5 min i to je to. Ploèicu prièvrsti¹ sa komadom stakla. Neku veæu miniturizaciju foto postupkom nisam radio, pa ti o tome mo¾da mo¾e reæi netko drugi, ali otisak ispadne lijep i èist i linije od 0,5 mm mi ispadaju odlièno.

Reply to
Sir_Oliver

Pozdrav i tebi!

Ili u electronIC centru, tamo su jeftinije (barem u osijeku, a sudeci prema sigu, pretpostavljam da ti nije problem otic do osijeka)

Kupis foliju za grafoskop i za ink-jet i na nju isprintas NORMALNU shemu vodova (ne zrcalnu, jer nece bit dobro). ink jet kazem jer ima bolje zacrnjenje na foliji, a to provjeris tako da isprintas nesto crno na foliju i dignes na svijetlo. ink-jetom je dovoljna jedna folija...

ja osvjetljavam na suncu 10-15 min, a kad mislim da je dovoljno, pogledam vide li se zuti vodovi... sa sunca odmah na razvijanje!

Kupis FLUX u konzumu ili negdje drugdje, te ga razrijedis sa vodom u omjeru 1:20 (jedan dio fluxa, i 20 dijelova vode, npr. 1 cep fluxa i 20 vode)... osvjetljenu plocicu ubacis u to i lagano pomices posudu. NE UBRZAVAJ RAZVIJANJE PRSTIMA jer lose zavrsi. kad je razvijeno (vidi se), plocicu DOBRO isperi pod mlazom vode, i opet NE UBRZAVAJ PRSTIMA

da, dalje ubacis u solnu iz konzuma (19%), te dodajes H2O2 (30% iz apoteke u kojoj ti oce prodat) dok bakar ne postane smedjkast. kad bakar postane smedjkast, onda ide najbolje -- ni prebrzo ni presporo... nakon toga valjda znas...

e, kod osvjetljavanja, stavis plocicu, pa foliju, ako je inkjet, mora ona hrapava strana bit prema gore jer se zna na toplini zalijepit na plocicu (i ne razvije se dobro)... sada valjda znas zasto nesmije bit zrcalna... i na to sve komad pleksiglasa (bez ogrebotina i prljavstine jer znaju napravit sjenu...)...

Uzivaj!

i pazi, ne pij kiselinu, razvijac i sl... ako radis u 2 posude (1 razvijanje i 1 jetkanje), mozes djeci pokazat neutralizaciju, OPREZNO tako da nakon razvijanja i jetkanja razvijac ulijes u kiselinu i dobijes kuhinjsku sol sa primjesama bakrovog klorida, vode i natrijevog-necega (ne znam od cega se sastoji fotolak)...

Reply to
Locutus of Borg

Da ne odgovaram svakom posebno, budem "sebi" :)

Hvala svima...budem se sljedeci tjedan okusao u svemu tome (ovaj me nema u firmi...) pa mozda i javim kako je ispalo.

Hvala jos jednom!

-- Goran

Vukovar se vraca kuci...

Reply to
GoraN

moze

se

Lak¹e je, ali samo ako nakon premazivanja ne mora¹ vi¹e ni¹ta mjeriti po ploèici!!??

Reply to
Vaso

napravio sam upravo jednu plocicu fotopostupkom, zanima me dali se moze ostaviti fotolak na vodovima kao zastita da bakar ne oksidira, da li se moze lemiti ako se on ne ocisti, postao nemam zastitni lak jel to netko probao...

Reply to
Fastah

lemit, tesko, tj gotovo nemoguce, a dok izgori lak i uhvati se lem, izgori i ljepilo pa se odlijepi Cu... ako hoces da ostane lak, onda bi morao 2 puta osvjetljavat i razvijat, s tim da bi drugi put bili samo paddovi za rupe na foliji, i to nakon jetkanja... ili necim drugim ocistit samo rupe...

Reply to
Locutus of Borg

moze

probao...

zar nije lakse nakon sto zalemis sve uzet prozirni lak(za nokte od cure?) i premazat vodove?

Reply to
Neky Lyk

Najjednostavnije rjesenje je kupiti Lotlack spray.

--
________
Pozdrav,

cure?)

pa ak si ziher da radi onda nemas kaj ni mjerit?! ak se pokvari sastruzes i izmjeris pa ponovo lakiras... uostalom neces lakirat nozice otpornika, dioda, kondica...?

Reply to
Neky Lyk