Struja iz telefonske utiènice

Mjerio sam napon u telefonskoj utiènici i do¹ao do nekih nejasnoæa:

- multimetar veli 54VDC, ali i 118VAC; doèim ako obrnem polaritet pi¹e minus 54, a izmjeniène nula.(kako sad, jel AC ili DC) - jel mo¾e netko pojasnit

- na tome rade oni stari telefoni, koliko se snage mo¾e izvuæi iz toga s obzirom da telefoni rade preko toga i kad nema struje u mre¾i?

Reply to
Crna Kutija

deimos

Hvala na linku, no naletio sam na to, samo sam se malko zaletio na grupu zbog velike znati¾elje.

Reply to
Crna Kutija

Toni

Po propisima, otpor prikljuèene TT opreme mora biti, mislim barem 2 koma, te raèunaj. Ako ide¹ ispod, linija mo¾e 'pomisliti' da si dig'o slu¹alicu, i nakon nekog vremena ti iskljuèi liniju....

Zgodna indikacija slobodne linije ako u velikoj kuæi/stanu ima¹ vi¹e paralelno spojenih telefona...

DC je! Zbunjuje te ¹to pri mjerenju AC instrument radi poluvalno ispravljanje i krivo pokazuje za DC-napon, ili nulu ako obrnuto prikljuèi¹ napon....

ima jos jedna zanimljivost koju je narod ovdje koristio u ratu. mozda je i kod vas to bilo prisutno

--
Chupo
Reply to

Telefonska linija je u principu strujni izvor (20-50mA ovisno o duljini i centrali) a naponi se krecu oko 36-54VDC kad je slusalica spustena, kad zvoni ovome se dodaje 60-100VAC a kad slusalicu podignes napon pada na

5-15V.

Tesko, ako vuces imalo vece struje (od par mA) linija prelazi u aktivno stanje i napon pada. Ako iskoristis SMPS i napon 60V spustis na 5V i sa linije vuces (pretjeranih) 1mA na 5V strani dobijas oko 10mA, dovoljno za uC.