Sta drma, struja ili napon?

Frend me danas uhvatio na foru, iako sam pretpostavio da je neka zloba, nisam bas mislio da je takva...

Wrigleys zvakaca guma, i to pakovanje s 5 tankih zvakaca, gdje se izvlace jedna po jedna. Naravno, jedna je bila izvucena kao za mene, i to kao neki novi okus prva liga..

Naravno, povukao sam zvakacu i zdrmalo me kao kad sam zadnji put uhvatio dvije telefonske zice u trenutku kad je netko nazvao....

Dakle jednostavno pitanje, da li drma tj trese napon ili struja?

Odnosno ako je

20000V i 0.0001A ili 2000V i 0,01A ili 20V i 0,1A ili 2V i 1A itd.

Mozda krivi primjer ali pitanje stoji....

Hvala i pozdrav

Reply to
Dakky

Uvijek drma struja, napon je taj koji gura struju kroz tebe.

Reply to
Aleks

Pitanje je filozofsko! :) Pa,ako se prisjetimo OIhmovog zakona koji kaze da je I=U/R, tada je sve jasno, zar ne? :) Ljudsko tjelo ima jako visok otpor(oko 200k ohma)(vecinom zahvaljujuci kozi) i stoga je potreban relatovno visok napon da bi "progurao" neku struju kroz organizam. Dakle,bez napona nema ni drmanja! :)) Poz!

-- Backup not found: (A)bort, (R)etry, (S)uicide

Pozdrav, Igor Horvat

Reply to
Igy - Igor Horvat

~~~~~~~

Naravno nije "OIhm",vec Ohm. :)

-- Backup not found: (A)bort, (R)etry, (S)uicide

Pozdrav, Igor Horvat

Reply to
Igy - Igor Horvat

Zapravo, naboj je taj koji cini stetu ljudskom tijelu, Q=I*t. Naravno, nije sve tako crno-bijelo, tako otpor ovisi i o naponu koji je primjenjen, frekvenciji struje...

Reply to
Boris

kozi)

na 220V puuuuuuno manje, oko 1k. Otpor ljudskog tijela pada s porastom napona. Kad bi bio 200k na 220V struja bi bila 1mA i niko ne bi poginuo jer se gine od 3-4mA na dalje (OK ako neko ima srcanu manu onda i prije)

Reply to
Kresimir Pecnik

"Dakky"

:: Jednostavan odgovor. Drmanje je mehanièko gibanje. Mi¹iæi reagiraju na protok struje grèenjem (pokus na ¾abljim kracima oko

1780. L. Galvani).

U svim sluèajevima. Kod ¾ivog organozma, bez vanjskog izvora, mozak ¹alje elektriène impulse kako bi potaknuo mi¹iæe na skupljanje.

Reply to
ulix111

: > Mozda krivi primjer ali pitanje stoji.... : : Pitanje je filozofsko! :) : Pa,ako se prisjetimo OIhmovog zakona koji kaze da je I=U/R, tada je sve : jasno, zar ne? :) : Ljudsko tjelo ima jako visok otpor(oko 200k ohma)(vecinom zahvaljujuci kozi) : i stoga je potreban relatovno visok napon da bi "progurao" neku struju kroz : organizam. : Dakle,bez napona nema ni drmanja! :)) : Poz!

Imate ideju koliko me Volti zdrmalo jucer i koji je napon bio? Otprilike, bas me zanima.

Stovise, probali smo poslje, ja sam stavio ruku na frendovu ruku i on je povukao zvakacu, ja nisam ni osjetio a njega je zdrmalo ko i prvi put. Samo ti se prsti zatresu i useres se kad ne ocekujes, kad ocekujes, nije toliki bed...

Reply to
Dakky

sta se mene tice ima da kazem da drma napon jer znam poosto radim el pastire ili cuvare(ograde oko polja,stoke...) dakle na njemu je mala struja a napon tisuce volti. pa ti probaj zicu primit kak ce lupit. to je moj vid toga hvala

Reply to
markuss

Ne bih se slozio nikako !

Poterati cu ti ja 15000 V kroz sebe, pa mi nece biti nitsta. Dakako s tocno odredenom strujom !

Reply to
GameBookers

"Dakky" wrote

U realnim okolnostima bez razlike potencijala (napona), neæe teæi ni struja. Kad si uhvatio za ¾vaku, "¾vaka" je ¾eljela izjednaèiti potencijal izmeðu sebe i tebe, pa je potekla neka strujica i fino te zveknilo. Zato one ¾vake ¹to su zaljepljene za ploènik ne tresu, naime dobro su uzemljene!

Reply to
LiftBoy

miro

Nisam li napomenuo da je pitanje filozofsko? :)

--
Backup not found:
(A)bort,(R)etry,(S)uicide

Pozdrav,
Igor Horvat
Reply to
Igy - Igor Horvat

Kao sto vec rekoh - filozofsko pitanje! ;) Jos ako uzmemo u obzir i to da je koza u biti glavni izolator,buduci da je ljudsko tijelo vecinom sadrzano od vode,onda mozemo zakljuciti da ako imamo tanju kozu imamo i manji otpor.Pa tako dolazimo do toga da muski imaju deblju kozu od zena,pa je manja mogucnost da poginu od strujnog udara! :))))))

--
Backup not found:
(A)bort,(R)etry,(S)uicide

Pozdrav,
Igor Horvat
Reply to
Igy - Igor Horvat

Neznam,nisam nikad imao doticaj s tim.Znam da sam nekada kao klinac cupao piezo elemente iz upaljaca i okolo plasio ljude,ali neznam o cemu se ovdje radi.

--

Backup not found:
(A)bort,(R)etry,(S)uicide

Pozdrav,
Igor Horvat
Reply to
Igy - Igor Horvat

Da delikatno....recimo upaljeè za XBO Xenon lampe im akojih cca 40-50KV napona i mene je drmnio par puta (iskra preskoèila kojih 1-2cm na mene) i stvarno nisam puno osjetio.....

Inaèe radi na principu teslina trafoa

Reply to
mtech

Zar nije opasno po zivot oko 50 mA a smrtonosno oko 80 mA? Navodno je Mengele imao doprinos u rasvjetljavanju te tajne.

Zok

Reply to
-Zoki-

ako je frekvencija visoka prakticki nista neces osjetit samo toplinske ucinke tj gorenje koze na povrsini

zanima me da li se osjeti i da li je opasno npr izvor 500V 1A 100 k HZ ? naravno samo teoretski me zanima: nemojte pokusavati to otkriti zbog mene :B :D

pretpostavljam da nije: samo teoretski naravno: da nije nekom palo napament igrat se s zivotom

Reply to
606

Jao, izgorio bi ko kokica. :))

Reply to
Aleks

znaci samo toplinski efekti a ne zastoj srca ?!

Reply to
606