Sta drma, struja ili napon?

: > Dakle jednostavno pitanje, da li drma tj trese napon ili struja? : :

" Niski napon mo¾e ipak biti opasan èak i kad je premali da bi direktno izazvao ozljedu. On mo¾e biti dovoljan da prepla¹i ¾rtvu, izazivajuæi trzaj koji mo¾e dovesti do provociranja druge nesreæe."

To je to ocito ;)

Reply to
Dakky

"Aleks" >> zanima me da li se osjeti i da li je opasno npr izvor 500V 1A 100 k HZ ?

:: Pretpostavimo da je tih 500V RMS, sto je uz 1A snaga od 500W. Probao sam na najnizoj freq. od 400 kHz. Oprlji kozu u trenutku dodira, razvuce se luk. Dakle, mogao bi zaraditi opekotinu, ako odmah ne odmaknes ruku. Za efekt "kokice" bi trebao puno vecu LW snagu. Uostalom, to se moze izracunati, treba uzeti u obzir toplinski kapacitet eksponiranog objekta.

Navedeni primjer bi se najlakse realizirao pomocu TT cija bi sekundarna zavojnica sadrzavala mali broj navoja. Sve je to odavno isprobano.

Ponavljam: Struja ne trese sama po sebi. Dakle, trese ili "drma" je vise pucki izraz. Bilo kakav mehanicki ucinak, opisan spomenutim rijecima, treba izvrsni element koji proizvodi takav efekt (misic da, no to je obicno nepozeljna pojava. Osim u medicini kod terapije, za umjetni podrazaj misica). "Drmaju" se mnogi elektricni aparati:

- el. zvonce s kotvom,

- razni uredaji za masazu,

- elektricni cekici za busenje betona,

- kotve nekih brijacih aparata

- jos puno naprava.

Reply to
ulix111

"Igy - Igor Horvat"

:: Ne, to je tehnièko pitanje, aplicirano na biologiju ili medicinu.

Reply to
ulix111

Ovo za kokice sam rekao simbolicki. :) Al 500W bi lijepo opeklo kozu. Probaj naslonit ruku na reso od 500W i zapisi rezultate s drugom rukom. :)

Reply to
Aleks

Jes' ti lud ili samo nema¹ pojma??? Otpor je konstanta i ne mo¾e¹ ovdje prièati gluposti tipa:

"Otpor ljudskog tijela pada s porastom napona."

Otpor ne pada nego je porast struje proporcionalan porastu napona! Ako raste napon, raste i struja.

aj bok...

Reply to
Drakon

"Aleks"

:: Pokusao sam skrenuti paznju u pravom smijeru. Navedeni reso* mozes loziti ugljenom i to ne objasnjava ucinak struje. Opekotinu bi zaradio uslijed akumulirane toplinske energije u ploci. Naslonit cu kozu desetinku sekunde na neku vrucu povrsinu i nece se dogoditi nesto ozbiljnije. Izvaditi kuhano jaje iz kipuce vode moze prosjecno okretan covjek, bez opekotina.

Isto tako, 500W je snaga, ekvivalent dizanja 100kg na visinu 50cm u jednoj sekundi. Je li nekog opekao lift?

Na kraju smo otisli daleko OT. Fizika je lijepa znanost! Objasnjava raziku izmedu snage i energije, puno toga.

*Reso = re chaud (franc.) doslovce: opet toplo, uvrijezen naziv za napravu cija je namjena podgrijavanje. I tako dalje i sire... ;^)
Reply to
ulix111

jer

Ni jedan otpor na svijetu nije konstantan! Mislim da jedino vakuum ima stalan otpor. Sve je realno i sve se mijenja, samo smo mi ljudi promjenjive stvari nazvali stalnim - ali to je zato sto im je promjena stalna...

Reply to
pHAT Bros2

Pa ne bi se slozio. Uzmi samo primjer diode, tipican primjer nelinearnog elementa, odnosno kojemu je otpor ovisan o naponu na stezaljkama. A u ovom svijetu, nista, ama bas nista nije linearno...

Reply to
Boris

Ne,to je filozofsko pitanje,jer bi se dalo oko toga raspravljat danima,pa sam nas htio postedjeti daljnjih rasprava i komentara,ali bezuspjesno!

-- Backup not found: (A)bort, (R)etry, (S)uicide

Pozdrav, Igor Horvat

Reply to
Igy - Igor Horvat

megaLOL

Reply to
stromverbrauch

no,no... sad æu ja reæi: uzmi varistor... :)) postoje nelinearni elementi, ali otpor ljudske ko¾e je stalan... brka¹ pojmove probojne èvrstoæe kod koje kako rekoh dolazi do proboja kad se prijeðe neka velièina struje...

npr. otpor izmeðu namotaja i kuæi¹ta motora ili rasprostiranja uzemljivaèa bi se mogao mjeriti i s naponom od 1V u idealnim uvjetima (dobar el. spoj, èisti kontakti itd...)

s 500V se mjeri jer je manja moguænost smetnji tijekom mjerenja.

Reply to
Drakon

sve ovo o cem vi pricate je greb-greb-pec-pec... nema tu kruha ljudi

trebate se pocet igrat kaskadama... tek ce te tad biti kompetentni davati argumentirane filozofske zakljucke u domeni fizike te ponekim primjesama biologije

ali oprez.. to vise nije samo pec-pec :)

Reply to
tbegovic

visoka frekv ne ide korz tijelo nego po povrsini tako da su srce i unutarnji organi sigurni ali koza je na rostilju

Reply to
606