SPajanje odvojnog transformatora 220/220

Evo mala tema za usaglasavanje stavova.....

Radi se o spajanju odvojnog transformatora na lokacijama, ja u pravilu odvojni trafo spajam tako da je sekundar dignut od zemlje u potpunosti, to znaci da u objektu sve sto je spojeno na trafo ima teoretski dvije faze ,(ako gledamo prema uzemljenju), dok uzemljenja vucem posebno i spajam ih na sasije opreme, ormare itd....

E sada ELEKTRICARI se bune i kazu da to tako ne moze jer NEMA NULE, ja im objasnjavam da je to upravo i cilj, jer ako uzemljim jedan pol trafoa opet sam napravio glupost...

Mozda ovaj njihov stav ima logike ali SAMO AKO je uzemljenje 0.1 OHM, sve ostalo onda vise nema smisla ????????????????????????????????????????

Reply to
Lex-Lutor

O?ito elektri?ari ne shva?aju smisao ODVOJNOG transformatora, tj. transformatora koji ?e galvanski odvojiti dvije mre?e.

I to: "Nema nule"... kak nema? Ima, samo nije to ista ona nula koja je na primaru, niti ne treba biti - to je i ideja.

?ini se da elektri?ari vi?e nikaj neznaju napraviti bez nulovanja. Valjda ih mu?i kaj neznaju kak vi FID spojili :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Dobro kazes, sustav s 2 faze je bar 2 puta sigurniji za covjeka, a zaista ne vidim neki nedostatak nepostojanja nule. Brodske el. mreze su recimo tako radjene, dvije faze i uzemljenje na shuko uticnici. I sto god se tu prikljuci radi besprijekorno.

Reply to
Drug Mile

Te 2 faze stavi pod debele navodnike. Ili uzmi osciloskop i izmjeri kolki je pomak izmeðu te "2 faze" Odvojni trafo je najbolja za¹tita da ne prosvetli¹ a ima jo¹ dobrih prednosti.

Reply to
Darko_swl

Ma svi smo mi u pravu, ali...

Nije mi dao vrag mira pa sam malo prekopao neke stare strucne knjige iz nama drage Nemcije i tamo se profesionala spaja upravo ovako kako tvrde elektricari !

Znaci sekundar od odvojnog trafa je spojen jednim polom na GROUND...E sada pod pretpostavkom da je to uzemljenje stvarno kvalitetno uzemljenje ne vidim neki veci problem no sa iskustvom na lokacijama vidim da ima svega i svacega....Objekat jedan otpor, stup neki drugi otpor, koaxialci su prica za sebe iako ih zemljis i na stupu i na ulasku u prostor itd..itd....

Idem malo vidjeti sto su napisali Ameri, Rusi na tu temu.....

Reply to
Lex-Lutor

SVe vise clanaka nalzim koji podupiru " FLOATING " i to mi zvuci razumno !

Reply to
Lex-Lutor

Nema dvije faze, ni dvije nule. To je samostalni izvor sa kojim zemlja ili elektricarska nula nemaju galvansku vezu. To ima svojih prednosti, nece opalit napon koju god dotaknes zicu. (pustimo sad nanoampere zbog kojih ispitivac moze svijetlit zbog kapacitivne sprege od 10-ak pF) Nulovanje koje se koristi u elektricarstvu ima svoje prednosti, a prednosti u nekim slucajevima ne postoje.

Svrha zastite od dodirnog napona odvojnim trafom je u principu sporedna. Trafo stiti od prenapona, impulsnih smetni iz mreze koje mogu dosec i nekoliko tisuca volta vrsno. Da ne govorimo kod udara groma, ili kad vodom osim nule stignu dvije faze sa 380v. Trafo je najbolja zastita, na miru koristis struju dok vani lupaju gromovi. Ako uzemljis jedan vod trafa, jos uvjek je ostala ta prednost.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

Pa zavisi od primjene. Kod mene se OT spaja tako da se zvjezdiste uzemlji, jer inace nema smisla korsititi fidovku

Reply to
Ivica Sostaric

:-)

Histereza jezgre cuda radi !

Reply to
Lex-Lutor

Pokusaj zamisliti da je sredina sekundarnog namotaja uzemljena.... Tada ispadne da je to sistem sa dvije faze sa faznim pomakom 180° i naponom svake faze 110V.... Kada "od-zemljis" sredinu sekundara, nista se strasno nece dogoditi - zbog kapaciteta faza ka zemlji, sredina sekundara ce biti manje -vise na naponu bliskom naponu zemlje. Dakle, dvofazni sistem sa neuzemljenim zvjezdistem, rekao bih.... Dobra stvar je sto ce trafo prigusiti prenapone zbog zasicenja jezgre, omoguciti dodatnu zastitu (mozes dodirnuti bilo koju tocku sistema) ali i onemoguciti kratki spoj radi proboja na masu bilo kojeg dijela sistema.... Veliki broj trofaznih motora radi na cetverozilnom kabelu (3 faze i zemlja) dakle bez nule i nema problema.... Brijaci aparat ukljucen u zastitnu uticnicu u kupaonskom elementu takodje radi bez nule, pa nitko ne pravi problem oko toga.... Mali uredjaji spojeni na adapter (galvansko odvajanje) takodje rade bez nule...

Reply to
Sinisa Platz

Prodajem odvojni trafo 220/220 7 kVA

Reply to
Hombre

A ako probije trafo?

Reply to
Ivica Sostaric

Ovisi ? To bi bilo kod napona reda 2kV prema zemlji, bilo faze, bilo nule. Sve zavisi je li sekundar ili potrosac na njemu ima vezu sa zemljom ili je sve u zraku i koliko u zraku.

Zato prije trafa valja stavit varistore kao odvodnike prenapona u kombinaciji sa rastalnim osiguracima na nuli i na fazi.

Rastalni ili automatski osigurac prije trafa se podrazumjeva pod default, i nije problem ni 2000V izmedju faze i nule jer ce trafo otic u zasicenje, spalit osigurac i prekinut dovod prenapona, a na sekundar se nece prenest. Problem moze nastat kad na nuli ili na fazi i nuli zajedno u odnosu na zemlju se pojavi prenapon, a izmedju nule i faze ostane 220v, sto moze nastat kod udara groma. Ako zavoji primara i sekundara, odnosno primara i jezgre nisu razmaknuti za izdrzat taj napon, probit ce prema sekundaru ako on ima ikakvu labavu spregu sa zemljom. Samo taj slucaj je rijedak, i ako se desi, bit ce puno vise stete na necem drugom. Pocrkat ce frizideri, bojleri, tv-i i kojesta drugo u selu ili ulici. Tu pomaze fidovka, ali vecina je nema, jer nula nije na rastalnim osiguracima, a fidovka prekida i nulu.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.
http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

nema veze s uzemljenjem vec sa zastitom od indirektnog dodira. uobicajeno se koristi tn-s-c tn-s i tn-c, ovo sto ti hoces napraviti mozes, zove se it, ali moras staviti kontrolnik izolacije. on ce javljati pojavu prvog kvara, sve ce ostati raditi ali moras popraviti kvar.

Reply to
zg828

A zar neuzemljeni sekundar ne mo¾e dobiti neki potencijal opasan za èovjeka? Za¹to se onda mase el. ureðaja preko kondenzatora/ otpornika spajaju na uzemljenje ili fazu i nul-vodiè?

MA ne radi se o tome sto ja zelim napraviti ili ne zalim, pokrenuo sm ovu temu jer je na nekim lokacijama sve Floating a na drugima jedan kraj vezan na zamlju....

Ispravno je jedno i drugo, ali nigdje nisam naisao na PRAVILO da tocno pice MORA BITI TAKO I TAKO .... pa s obzirom da vise ljudi uvijek zna vise biti ce nesto korisno iz cjelog posta !!!

Reply to
Lex-Lutor

Postoje pravilnici i norme koji odreduju i preporucuju sto i kako (np. Tehnicki propis za NN el instalacije). Koliko znam, IT sustavi se uobicajeno koriste u prostorima otezanih uvjeta rada. Na tebi je da sustavom rijesis zastitu od indirektnog dodira, pa ako to mozes rijesiti IT sustavom, zasto ne

Reply to
Ivica Sostaric

Za fidovku ti treba N i PE vodic, dakle TT ili TN sustav. U ovome nacinu spajanja trafoa o cemu se ovdje prica (IT) fidovka se ponasa kao obican osigurac

Reply to
sosta

Za fidovku ti treba N i PE vodic, dakle TT ili TN sustav. U ovome nacinu spajanja trafoa o cemu se ovdje prica (IT) fidovka se ponasa kao obican osigurac

Mislio sam na fidovku u kucnom razvodnom ormaru, dalèe prije trafa, ne na sekundaru trafa. Na sekundaru trafa ona bas nema smisla.

Fidovka po mojem uvjerenju nema osiguracka svojstva, znaci fidovka 40A da izbaci kad je se optereti sa 50. Ona pregara, to jest pregrijava se.

40A je samo izdrzljivost kontakata. E sad da li mi je uvjerenje tocno, ne vidim ni u karakteristikama.
A nikad mi nije palo na pamet istestirat sklopku strujno. Kod sebe sam stavio osigurace 32A prije cetveropolne etimatove fidovke.
Reply to
Petar Bjelèiæ

U pravu si, FID sklopka ne isklapa u slucaju struje preopterecenja nego u slucaju struje greske. Zato postoje kombinirani zastitni prekidaci sa funkcijom automatskog osiguraca i ZUDS. Kod Schracka su to LS-FI sklopke ali postoji samo P1+N verziji.

Reply to
Haddos