Ispravljac

Bok svima,

Imam jedan problem, trebam napraviti ispravljac male snage do 0,2A ali treba imati +5V, -5V i +12V Imam trafo izvadjen iz nekog UPS-a koji ima dva odvojena namota (4 izvoda) po 9V izmjenicno.

E sad ja planiram nesto izvesto sa 7812, 7805 i 7905 stabilizatorima jer njih imam brdo. Jel bi se to dalo kako iskombinirati posto bi mi taj trafic super odgovarao jer je mali bas kakav trebam po dimenzijama. Kako izvesti spajanje svih tih stabilizatora, greceva, komdenzatora a da masa bude jedna zajednicka, ne bi htio da mi trafo pusti bijeli dim jer onda nebu dobro :)

molim pomoc dobrih ljudi koji mi mogu skicirati na brzinu shemu, napajanje od PC-a mi ne pase jer je veliko, trebam nesto malo da stane u kutijicu

Ugodan dan

Reply to
Leteci medvjedic

Buduæi da ima¹ 2 sekundara, za +5V i -5V je lako slo¾iti, a da imaju zajednièku masu. Uzme¹ jedan greatz èiji jedan AC ulaz spoji¹ na poèetak

  1. sekundara, kraj 1. sekundara spoji¹ na poèetak 2. sekundara i taj spoj uzemlji¹ (tj. to æe biti GND odnosno masa, nula). Kraj 2. sekundara spoji¹ na drugi AC ulaz greatza.

Izlaze iz greatza spoji¹ tako da +DC izlaz æe iæi za +5V, a -DC za -5V. Prije 7x05 treba staviti kondenzatore za filtraciju i blok kond ¹to bli¾e stabilizatoru. Na izlaz obièno ide vrlo malo elektrolitski kond, negdje oko 10 uF.

Za 12V æe biti malo te¾e buduæi da sve mora imati zajednièku masu. Trenutno mi ne pada nikakva ideja kako iskoristiti ova dva sekundara od

9V. Da je jedan sekundar recimo 12-15V, onda bi se on iskoristio za oba
  • napona, a drugi sekundar samo na - napon.

Pozz!

Evo nacrtao sam shemu... to bi trebalo raditi... imas jos dodatni napon -12V koji ti trenutno ne treba... Sto se tice elektrolita mozes staviti i vece recimo 2200uF one prve iza greca... i koji blok od 0.1uF paralelno njima...

pozdrav

Reply to
Fastah

"Fastah" je napisao u poruci interesnoj grupi:ib697j$4a6$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

!!! elektroliti u negativnoj grani !!!

Znam da je greska u crtanju i brzini ;)

pozdrav,

Kuki

Reply to
Kuki

Da, elektroliti u negativnoj grani su naopako, ali mislim da ovih 9V na sekundaru neæe biti dovoljno za 7812 i 7912 jer njima traba cca 2V iznad da bi stabilizirali napon, a 14V DC i 9V AC je te¹ko dobiti. Pozz!

Da, i fale blok kondiæi od 100nF uz 78xx i 79xx.

izvoda)

napajanje

napon -12V

Nisam siguran da ce to raditi, 9VAC mi se cini premalo za dobiti stabilnih

12VDC tako da bi ja to napravio malo drukcije -> shema na binsima.

:-) dobro si primjetio... lapsuz... ispravljeno i dodani blok kondenzatori...

pozdrav

Reply to
Fastah

mislim da bi radilo... napon je na granici... treba probati... ako ne nek domota sekundare (najjednostavnije odma duplom zicom) i spoji u seriju tak da simetricno dize napon... za koja 2V dosta... ali prvo nek proba ovak...

mozda ima netko drukcije rjesenje?

pozdrav

Reply to
Fastah

cini mi se da je ova druga varijanta sa doublerom sto predlaze megamusic sigurnije rijesenje posto je napon na granici otvaranja 7812 stabilizatora...

pozdrav

Reply to
Fastah