SMPS

U poruci:e7347d$p9$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: Uspio sam rastvoriti jezgru kuhanjem i namotati primare i sekundare. : Sve slo¾io ali se dogaða jako veliki pad napona i MOSFETi se griju : pri praznom hodu. Nisam spojio povratnu vezu. Da li se kod namotaja : poèetak jednog primara spaja sa krajem drugog u jednu toèku ili oba : poèetka u jednu toèku a krajevi ostaju otvoreni. Ja sam spojio : poèetak i kraj.

Spoji povratnu vezu.

Jer sad ti SMPS radi "do daske".

To fakat nije problem spojiti - par otpornika.

Ili, ako bas neces, spoji 16-ti pin SG-a preko 10kR na 2. pin i 1. pin SG-a preko 10kR na 9. pin. Izemdu 9-etog pina i mase stavi jos blok kondic od 10nF.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci:e73gkf$bvo$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: Toèno sam i tako napravio. Mislio sam na to da stoje u zrako kad : trafo jo¹ nije na ploèici. Napravio sam 2 ista trafa jer sam mislio : da mi prvi ne valja. Kad spojim samo primar poèmu mi se grijati : MOSFETi. Kad je spojen sekundar i kad ga opteretim dolazi do velikog : pada napona. Povratnu vezu nisam spojio. Da li je do toga ili je : mo¾da prevelika frekvencija. Rt=12K, Ct=1n.?

To je cca 100kHz. Moze proci to.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci:e73lji$fht$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: 2 primara po 4 zavoja i 2 sekundara po 6 zavoja da bi sa 12 dobio : +/-18V.

Primar je relativno OK, trebalo bi raditi na 100kHz. Ja bih na tvojem mjestu stavio na sekundar 8 zavoja, pa bih povratnom vezom (mali trimer) smanjio na 18V. Tako bi imao stabilan napon.

: Jezgru sam izvadio iz nekog trafo-a koji je bio u nekom : SMPS-u 220->9V.

Je sigurno bio SMPS? Tj. dal je trafo sigurno od ferita? Da nije od zeljeznih limova (ko klasicni trafo za 50Hz)?

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci:e745fr$t64$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: Isto jedan SMPS 2A. Probat cu ih dva spojiti paralelno pa da vidim : hoce li manje padati napon.

Sigurno imas doma neki akumalator, pa koristi njega.

Ali, mali savjet - sad kad testiras, uvijek u seriju s njim spoji recimo H4 (moze i H1, H7, H3, ....) zarulju od auta. Na taj nacin, ako nekaj ne valja (u kratkom-spoju), zarulja ce zasvjetliti i spasit ce ti mosfete.

Ako je sve OK, zarulja ne ce svjetliti ili skroz lagano.

Jesi stavio 56R i 0.1uF izmedu +12V i draina na mosfetima na svakoj strani?

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

H4

zasvjetliti

strani?

Je stavio sam 56R 0.1uF.

Reply to
speedfight

vezom

Ferit je 100% jer sam jednog slomio dok ga nisam prokuhao.

Reply to
speedfight

SG-a

I to je napravljeno. Kako je najbolje prazniti kondove na izlazu za peglanje ako se napune na preveliki napon. Ja ih samo kratkospojim. Je li to u redu? Sad se javlja dosta èudan problem. Ako SMPS ukljuèim pod optereæenjem postigne dosta dobar napon koji poslije opadne i vi¹e se ne mo¾e postiæi. Trebam ga ostaviti par minuta i ponovo ukljuèiti da postigne taj napon koji opet poslije opada. Ni¹ta se ne grije pretjerano.

Reply to
speedfight

U poruci:e75lcq$1sq$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

: Je stavio sam 56R 0.1uF.

Jel se grije otponik kaj?

-- Tihomir Krizan

Reply to

U poruci:e75llc$28a$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr, speedfight je napisao/la:

To bas i nije pametno. Kolki su kondici (kapacitet)? Ako je ispod kojih 1000uF/20V, onda ih cak i mozes kratko-spajati. Stavi neki otpornik da ih isprazni.

[...]

Hm, ajd mjeri ulazni napon u sam SMPS, i pogledaj kaj se snjim dogada dok izlazni tako "nestane".

-- Tihomir Krizan

Reply to