regulacija rasvjete?

Prije nekoliko mjeseci sam imao manje preinake u stanu i na tri zida sobe u
knaufu sam stavio po 4 halogene žarulje GU 10 220V-50W koje reguliraju 3
Vimar regulatora
http://www.ellabo.hr/ProductDetails.aspx?poid=dfb76e86-b290-4f5f-91f5-143b4c4471cb&pgoid63%9 .
Stvar je idealno funkcionirala sa regulacijom dok nisam sa ebay-a kupio ove
žarulje:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item22%0759497201&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Naravno cijela priča sa regulacijom sada ne radi i kada pokušavam smanjiti
svjetlo ne uspijeva mi i tada žarulje titraju. Kada rasvjetu pojačam
titranje nije jako izraženo.
Obzirom da mi elektronika nije područje molim za pomoć kako najbezbolnije
pokušati rješiti nastalu situacije tako da svi budu zadovoljni. Znači i da
ostanu SMD žarulje i da radi regulacija. Obzirom da im je glavna namjena
ambijentalno svjetlo za vrijeme gledanja filmova trenutna jačina je ipak
malo prevelika za ono što očekujem.
Unaprijed hvala svima na pomoći i savjetima.

Re: regulacija rasvjete?

http://www.ellabo.hr/ProductDetails.aspx?poid=dfb76e86-b290-4f5f-91f5-143b4c4471cb&pgoid63%9 .
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item22%0759497201&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

stavi jednu sa zarnom niti na svaki regulator,a ostatak led.

pozdrav  hrvoje

Re: regulacija rasvjete?
Nažalost nema rješenja, ove LED žarulje nisu za regulaciju...

[...]

Hmm...A ova kombinacija:
Na izlaz regulatora staviti Greatz i elektrolit 400V u paraleli s led-žaruljom?

Re: regulacija rasvjete?

Ne vjerujem da će proraditi jer one u sebi imaju strujni izvor
(stabilizator), tako da promjena ulaznog napona u nekim granicama neće
uopće utjecati na intenzitet. Trebalo bi zamijeniti elektronku u njima.
Naravno, pretpostavimo da imaju strujni izvor u sebi. :)

Re: regulacija rasvjete?

led-žaruljom?

Naravno, ali ako je ulazni napon manji, možda će i izlazna struja padati jer
strujni izvor neće moći dati dovoljno
struje?

Re: regulacija rasvjete?

struja punjenja kondenzatora biti će ogromna... kad triak u regulatoru
provede, a kondenzator je prazan... spašavaj se ko može....

:)

Re: regulacija rasvjete?

zato se stavi jedan NTC ispred greca ili izmedju greca i kondenzatora...
svejedno bitno je da je prije kondenzatora da ogranici pocetnu struju
punjenja kad je kondenzator skroz prazan

pozdrav

Re: regulacija rasvjete?

Regulatori sa triacima jako loše podnose kapacitivna opterećenja... dok
triak ne vodi, trošilo će nešto i potrošiti iz kondenzatora, a kad provede,
u slijedećoj poluperiodi, to će i trebati nadoknaditi, i to u otprilike 1us!
To bi se moglo izvesti kako je Vaso predložio, ali obavezan je otpornik na
mjestu gdje si ti predložio NTC, i to pažljivo proračunat s obzirom na snagu
trošila i struju koju impulsno može dati triak.

I, kad bi ledice koje Damir spominje bile dimabilne, to bi radilo. Ali pošto
nisu...

Re: regulacija rasvjete?

Isto kao i kada imaš diode koje iz mreže pune elektrolit....

Re: regulacija rasvjete?

"> >Hmm...A ova kombinacija:

I nije baš... nije svejedno hoće li se kondenzator na neki napon napuniti u
5ms ili u 1us... pogledaj kako izgleda napon nakon regulatora sa triakom!

Re: regulacija rasvjete?

Imaš pravo, u stacionarnom stanju nije strašno, jedino je problem pri uključenju
ako regulator nije na minimumu, a
elektrolit je prazan.

Što mi je cinit?

Da rastavljam zarulje i mijenjam elektroniku? Sto tocno? Ukoliko nije
prezahtjevno, napravit' cu to jer mi se svidja ugodjao i zelio bih imati
regulaciju.

Re: Što mi je cinit?

Imao sam nedavno sličan slučaj, male su šanse da u samogradnji napraviš nešto
što ćeš uspjeti ugurati u postojeće grlo..

Hmm...Možda izbaciti svu elektroniku, a na izlaz regulatora staviti
transformator koji na sekundaru daje takav napon da
nakon ispravljanja dobiješ max. potreban napon za ledice u žarulji?

Pitanje za Zorana: Kako regulator trpi induktivna trošila?

Re: Što mi je cinit?

Trpi ih dobro, u smislu da mu ne rade o glavi kao u slučaju kapacitivnih
trošila, ali se može dogoditi da zbog pomaka faze struja/napon sklop
regulatora ne radi dobro, do toga da je trošilo full on. To se može ponekad
kompenzirati RC članom paralelno trošilu.
Trafo na izlazu regulatora sa triakom teoretski može ići, ali očekivao bih
čudne zvukove iz trafa, zujanje, cvilež i sl.

Re: Što mi je cinit?

Da, sjetio sam se: Regulator usisivača radi na istom principu(sličnom sklopu), i
to radi. A cviljenja ne bi trebalo
biti, osnovna frekva je ista ( 50 Hz), a više komponente zbog nepravilnog
'sinusa' će prigušiti trafić?

Re: Što mi je cinit?

Neznam iz prve ruke, ali ostalo mi je u pamćenju da su neki koji su radili
soft-start za pojačala baziran na trijaku spominjali čudne zvukove iz trafa
pri uključenju... Mislim da će ipak zujati. Uz to, triaci, trijki, triaci
ili trijaci znaju ponekad upasti u čudan mod rada kad se ponašaju kao dioda,
poluvalno ispravljajući napon, što bi bilo pogubno za trafo i potencijalno
je lijep uzrok požara.

Rasturio zarulju, sto sada
Slika je na elektronika.binaries

Re: Rasturio zarulju, sto sada

nista;kao sto sam ti vec napisao stavi u krug svakog regulatora po jednu
obicnu+3 led i imat ces regulaciju ali ne od 0-100%,ali bar bez treperenja.

pozdrav   hrvoje

Re: Rasturio zarulju, sto sada
Vidis Hrvoje kakva je sudbina kad nisi glup, a nitko te ne slusa iako si =
u pravu :(20%
A lijepo pise kakvom se regulatoru radi - za otporna opterecenja:20%

"OPIS: IDEA regulator rasvjete za otporna optereE6%enja s potenciometrom =
i push-push - 230V~ 50-60Hz - 100-500W - 1 modul"

Nema sanse da ce trivijalni spoj triac-regulatora dobro raditi uz =
uglavno reaktivan teret.

Site Timeline