regulacija rasvjete?

stavi jednu sa zarnom niti na svaki regulator,a ostatak led.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Prije nekoliko mjeseci sam imao manje preinake u stanu i na tri zida sobe u knaufu sam stavio po 4 halogene ¾arulje GU 10 220V-50W koje reguliraju 3 Vimar regulatora

Stvar je idealno funkcionirala sa regulacijom dok nisam sa ebay-a kupio ove ¾arulje:
Naravno cijela prièa sa regulacijom sada ne radi i kada poku¹avam smanjiti svjetlo ne uspijeva mi i tada ¾arulje titraju. Kada rasvjetu pojaèam titranje nije jako izra¾eno. Obzirom da mi elektronika nije podruèje molim za pomoæ kako najbezbolnije poku¹ati rje¹iti nastalu situacije tako da svi budu zadovoljni. Znaèi i da ostanu SMD ¾arulje i da radi regulacija. Obzirom da im je glavna namjena ambijentalno svjetlo za vrijeme gledanja filmova trenutna jaèina je ipak malo prevelika za ono ¹to oèekujem. Unaprijed hvala svima na pomoæi i savjetima.

Reply to
Damir

Na¾alost nema rje¹enja, ove LED ¾arulje nisu za regulaciju...

Dado

Hmm...A ova kombinacija: Na izlaz regulatora staviti Greatz i elektrolit 400V u paraleli s led-¾aruljom?

Ne vjerujem da æe proraditi jer one u sebi imaju strujni izvor (stabilizator), tako da promjena ulaznog napona u nekim granicama neæe uopæe utjecati na intenzitet. Trebalo bi zamijeniti elektronku u njima. Naravno, pretpostavimo da imaju strujni izvor u sebi. :)

led-¾aruljom?

Naravno, ali ako je ulazni napon manji, mo¾da æe i izlazna struja padati jer strujni izvor neæe moæi dati dovoljno struje?

struja punjenja kondenzatora biti æe ogromna... kad triak u regulatoru provede, a kondenzator je prazan... spa¹avaj se ko mo¾e....

:)

Reply to
Zoran

zato se stavi jedan NTC ispred greca ili izmedju greca i kondenzatora... svejedno bitno je da je prije kondenzatora da ogranici pocetnu struju punjenja kad je kondenzator skroz prazan

pozdrav

Reply to
Fastah

Isto kao i kada ima¹ diode koje iz mre¾e pune elektrolit....

Da rastavljam zarulje i mijenjam elektroniku? Sto tocno? Ukoliko nije prezahtjevno, napravit' cu to jer mi se svidja ugodjao i zelio bih imati regulaciju.

Reply to
Damir

"> >Hmm...A ova kombinacija:

I nije ba¹... nije svejedno hoæe li se kondenzator na neki napon napuniti u

5ms ili u 1us... pogledaj kako izgleda napon nakon regulatora sa triakom!
Reply to
Zoran

Regulatori sa triacima jako lo¹e podnose kapacitivna optereæenja... dok triak ne vodi, tro¹ilo æe ne¹to i potro¹iti iz kondenzatora, a kad provede, u slijedeæoj poluperiodi, to æe i trebati nadoknaditi, i to u otprilike 1us! To bi se moglo izvesti kako je Vaso predlo¾io, ali obavezan je otpornik na mjestu gdje si ti predlo¾io NTC, i to pa¾ljivo proraèunat s obzirom na snagu tro¹ila i struju koju impulsno mo¾e dati triak.

I, kad bi ledice koje Damir spominje bile dimabilne, to bi radilo. Ali po¹to nisu...

Reply to
Zoran

Ima¹ pravo, u stacionarnom stanju nije stra¹no, jedino je problem pri ukljuèenju ako regulator nije na minimumu, a elektrolit je prazan.

Imao sam nedavno slièan sluèaj, male su ¹anse da u samogradnji napravi¹ ne¹to ¹to æe¹ uspjeti ugurati u postojeæe grlo..

Hmm...Mo¾da izbaciti svu elektroniku, a na izlaz regulatora staviti transformator koji na sekundaru daje takav napon da nakon ispravljanja dobije¹ max. potreban napon za ledice u ¾arulji?

Pitanje za Zorana: Kako regulator trpi induktivna tro¹ila?

Slika je na elektronika.binaries

Reply to
Damir

Trpi ih dobro, u smislu da mu ne rade o glavi kao u sluèaju kapacitivnih tro¹ila, ali se mo¾e dogoditi da zbog pomaka faze struja/napon sklop regulatora ne radi dobro, do toga da je tro¹ilo full on. To se mo¾e ponekad kompenzirati RC èlanom paralelno tro¹ilu. Trafo na izlazu regulatora sa triakom teoretski mo¾e iæi, ali oèekivao bih èudne zvukove iz trafa, zujanje, cvile¾ i sl.

Reply to
Zoran

nista;kao sto sam ti vec napisao stavi u krug svakog regulatora po jednu obicnu+3 led i imat ces regulaciju ali ne od 0-100%,ali bar bez treperenja.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Da, sjetio sam se: Regulator usisivaèa radi na istom principu(sliènom sklopu), i to radi. A cviljenja ne bi trebalo biti, osnovna frekva je ista ( 50 Hz), a vi¹e komponente zbog nepravilnog 'sinusa' æe prigu¹iti trafiæ?

Auuu Zorane, mislili smo neka HiTech elektronika, a ono banalno! Kako se nisam sjetio, prije 6 godina sam pisao o tome ( vidi binaries).

Prema tome, veliki kondenzator 22 OGRANIÈAVA struju koju daje taj sklop, znaèi i koju mo¾e povuæi iz mre¾e/regulatora. To ne bi trebao biti problem jer je utjecaj triaca isti kao i kada taj sklop ukljuèi¹ na mre¾u kada je sinus u MAKSIMUMU!

Damire, prikljuèi tu rasturenu na regulator, digni na maksimum i izmjeri napon na elektrolitu. Misli da bi trebao biti negdje oko 25V ( a stavljen je 400V jer u sluèaju da krepaju ledice, napon na njemu ide do 320V.

OPREZ: Sklop je pod mre¾nim naponom, oprezno radi mjerenje ( prvo spoji pipaljke i onda ukljuèuj, te prvo iskljuèi i skidaj pipaljke)!!!!

Ukratko, ako je sve ovo toèno, veæi elektrolit bi trebao smanjiti treperenje, ali je pitanje gdje ga i kako ugraditi. Ako se uzme veæi elektrolit manjeg napona, eksplodiraæe kada pregori barem jedna ledica ( vjerojatno su redno spojene ledice).

Zoran