Re: rastalni osiguraè + prenaponski odvodnik

Èemu slu¾i rastalni osiguraè u seriju spojen sa odvodnikom prenapona na

> mre¾nom napajanju (230VAC ili 3x400VAC)??? > ...mislio sam si onako laièki: > -kad odvodnik proradi to se na njemu indicira vizualno i potrebno je > zamijeniti ulo¹ke. > -ako sad stavimo osiguraè u seriju s odvodnikom, zar time ne dovodimo u > opasnost ¹tiæeni sustav? ©to ako osiguraè izgori prije nego ¹to proradi > odvodnik ili ¹to ako ga netko iskljuèi ili ... kaj ja znam kaj? > > Èemu osiguraè ispred odvodnika?

Kad odvodnik proradi kroz njega ide ogromna struja (moze bit i kA ovisno o impedanciji petlje) ali to traje kratko vrijeme pa osigurac ne stigne pregorit. Ta struja moze biti znatno veca (odnosno protjecat dulje vremena) od one koju odvodnik moze podnjeti bez ostecenja. Ako zbog ostecenja odvodnika (koje moze biti posljedica prenapona) struja kroz odvodnik protjece dulje vrijeme osigurac izbaci. Do promjene izgorenog osiguraca sustav je ugrozen, ali je vrlo vjerojatno i da je odvodnik ostecen i treba ga zamjenit. Ovaj problem se moze rjesiti spajanjem potrosaca na nakon osiguraca odvodnika i (ali kad osigurac izbaci i oni ostaju bez napona) ugradnjom odvodnika odgovarajuce surge energije.

vremena)

vjerojatno i

To je pozeljno ali je cesto glavni osigurac dimenzioniran na puno vecu struju nego odvodnik moze podnjeti dulje vrijeme pa moze doci do pozara ili explozije odvodnika.