Re: auto relay +zadr¹ka?

Spoji sam relej na L+ kontakt alternatora (onaj koji gasi lampicu

> punjenja) i na plus baterije u biti paralelno sa lampicom.Cilj je da relej > upali kratka svjetla na autu bez ostale iluminacije ,tabla ,pozicije itd, > itd.Farovi se upale tek nakon startanja motora.Spoj radi skoro dobro, > naime odradi zami¹ljenu funkciju ali..... > Svakih 5 sekundi prekine dovod tako da na tren mo¾da pola sekunde otpusti > relej pa farovi svakih 5-6 sekundi na tren ugase.Isto imam i sa probir > lampicom.Kako mogu napraviti relej malo ljenijim tako da ne reagira na te > impulse,mo¾da nekim kondenzatorom, blok ili elektrolitskim.U isto vrijeme > trebalo bi mo¾da stavit diodu na napajanje releja da samoindukcija nakon > iskljuèenja ne bi ne ¹to o¹tetila.Svaka sugestija dobro do¹la.Pozdrav > > -- > Koristim Operin revolucionarni e-mail klijent:

Stavi diodu paralelno namotu releja i jos paralelno tome jedan RC èlan, treba vidjet potrosnju releja pa izracunat, uglavnom otpornik malog otpora i elektrolit, recimo 20 Ohm, 470 mikrofarada

Reply to
Hector

Prebaci ga na neku drugu lampicu, od ulja, abs-a i sl. Bilo bi ti OK staviti i zadr¹ku paljenja, cca 10-20 sec (timer) da ne pali¹ auto s optereæenjem. BTW koji je auto i jel ima indikator neispravne sijalice i kako se pona¹a?

Reply to
.:KIZO:.

Nije mi bas jasno kako je to spojeno jer kad alternator proradi taj relay bi trebao otpustiti. Kasnjenje nije rjesenje jer u slucaju ispada alternatora dolazi do gasenja farova a to moze biti opasno. Bolja solucija je kontrola releja tiristorom - shema na binsima.

Cudan spoj, kod svih alternatora koje sam vidio ta lampica je bila spojena izmedju +Bat i D+ i svjetli dok je D+ negativniji od +Bat (tj dok alternator ne puni). Za taj tvoj slucaj uzmi 2 relaya i spoji ovako:

-izvode 86 oba releja na +kontakt (na ovoj zici imas + kad je kljuc u polozaju kontakt)

-izvode 85 oba releja na 30 prvog releja i na anodu diode 1n4007.Katodu spajas na L+.

-izvod 87 prvog releja spajas na masu. Izvodima 87 i 30 drugog releja upravljas farovima.